Discussie: OT: oorlog...
Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2003, 08:36   #8
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Roosje, je hebt gelijk. Maar ik kan het niet laten hier even op in te gaan.

Citaat:
Originally posted by Robert18
Kortzichtigen... Haha!
Om te beginnen zou ik en ik denk iedereen hier het enorm op prijs stellen als je niet meteen begint te schelden. Wij staan hier per definitie altijd vol respect tegenover elkaar en willen dat graag zo houden. Als je dat niet kunt raad ik je aan ergens anders te gaan posten, er zijn duizenden fora waar de mensen elkaar lekker de huid vol schelden. Hier wordt dat echt niet op prijs gesteld.

Citaat:
Originally posted by Robert18
Deze oorlog is nodig. De mensen die demonstreren tegen de oorlog moeten maar eens een baantje gaan zoeken, of iets anders nuttig gaan doen.

Hoe kan je nou tegen deze oorlog zijn? Je moet dan wel een sadist zijn. Hussein onderdrukt en vermoordt z'n eigen volk. De coalitie gaat er een einde aan maken.
punt 1: je vooroordeel over demonstranten slaat nergens op. Ik heb niet eens zin om daar serieus op in te gaan. bedenk je wel dat het juist mensen zijn die nadenken hun stem laten horen.

punt 2: Uiteraard zijn Hussein en zijn hele achterban afschuwelijk. Daar is iedereen het dan ook over eens. Hussein en alles dat bij hem hoort moet verdwijnen. Maar omdat de VS toevallig hun monopolie willen moeten zij dat maar doen? Omdat de VS het niet trekken dat ze in Irak misschien een soort monopolie qua olie krijgen moeten ze daar maar een stokje voor steken? Terwijl de VN het er niet mee eens zijn? Mijn grootste zorg is de arrogantie waarmee de VS buiten de VN om hun gang zijn gegaan. Dit werpt alle structuur die er tussen deze landen was compleet omver. het wordt blijkbaar weer een "ieder voor zich' spelletje en dan zijn we terug bij af. je weet niet hoe dit allemaal gata eindigen, het zou best kunnen dat je over een tijdje echt alle poppen aan het dansen hebt. mede dankzij de arrogantie van Bush.

Citaat:
Originally posted by Robert18
De Irakezen zullen bevrijd worden.
Ze zullen juichen en feesten, zodra ze weten dat ze van Hussein verlost zijn. Er waren al beelden van dansende bevrijde Irakezen op TV. Dankzij de oorlog zijn ze nu een stuk vrijer. Hoe kun je tegen de vrijheid zijn van een volk? Deze mensen mogen toch ook vrij zijn? Of is dat iets wat alleen jullie mogen?
En jij noemt ons kortzichtig... de Irakezen zullen feesten en juichen, net als na de vorige golfoorlog zeker? Noem eens een voorbeeld van een situatie waar een oorlog de perfecte oplossing is geweest. ja, natuurlijk is iedereen blij als ze van hussein bevijd zijn. Maar wie zegt er dat dat gaat lukken? Zo ver is het nog helemaal niet. je weet als je aan een oorlog begint nooit hoe het gaat aflopen, wie er gaat winnen. Ja, als het goed gaat kan jij achteraf zeggen dat je gelijk had. Maar wie zegt er dat daar niet eerst een mega-wereldoorlog voor uit moet breken? Voor hetzelfde geld zitten ze over 2 jaar ineens hier. Je weet het niet.


Citaat:
Originally posted by Robert18
Ja, er gaan onschuldige mensen dood door deze oorlog. Maar dit zullen er LANG niet zoveel zijn als doden die er vielen/vallen onder het regime van Hussein. DENK NA EN WORDT WAKKER.

Na het Hussein-era zal het leven van de Irakezen VELEN MALEN beter zjin dan nu.

Die Irakezen zullen de anti-oorlog demonstraties wel verschrikkelijk haten. Onacceptabel dat die demonstranten zo kortzichtig kunnen zijn.

Voor de mensen die het nog niet begrijpen (overwegend linkse stemmers die moeite hebben met vooruitdenken), een opgenomen telefoongesprek van een radiostation tussen een Amerikaanse vrouw en een Irakeze vluchteling: http://media.ebaumsworld.com/anti-war-convo.mp3
We denken hier allemaal na, het komt in deze wereld nou eenmaal wel eens voor dat mensen een andere mening hebben een oorlog is nooit een kwestie van "ja of nee" maar altijd gecompliceerd. Zeker nu, zeker op de Balkan.

Dat Hussein weg moet is duidelijk, heeft iemand hier ergens gezegd dat dat niet zo is? gelukkig hebben de Irakezen hier iemand die voor ze nadenkt...

geef gerust een reactie, maar wel met respect voor de andere mensen hier op het forum. het is een vredelievend trichotillomanie-forum en ik wilde mijn emotie even delen met ttm-genootjes. dat jij je er tegenaan komt bemoeien vind ik prima, maar nogmaals, respect graag.

Laatst gewijzigd door Diable; 26 maart 2003 om 08:39
Diable is offline