Discussie: OT: oorlog...
Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2003, 10:44   #10
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Citaat:
Originally posted by Diable

Om te beginnen zou ik en ik denk iedereen hier het enorm op prijs stellen als je niet meteen begint te schelden. Wij staan hier per definitie altijd vol respect tegenover elkaar en willen dat graag zo houden. Als je dat niet kunt raad ik je aan ergens anders te gaan posten, er zijn duizenden fora waar de mensen elkaar lekker de huid vol schelden. Hier wordt dat echt niet op prijs gesteld.
Tjonge jonge jonge. Ik hield me nog wel verschrikkelijk in en had zelfs m'n post nog aangepast om niet gemeen over te komen. Hoe kun je 'kortzichtigen' nou een scheldwoord noemen?

Citaat:

punt 1: je vooroordeel over demonstranten slaat nergens op. Ik heb niet eens zin om daar serieus op in te gaan. bedenk je wel dat het juist mensen zijn die nadenken hun stem laten horen.


Vette onzin. Deze mensen denken niet na. Het zijn typisch van die Groenlinks/SP stemmers die niks beters te doen hebben (overwegend). Hun mening hebben ze rechtstreeks gekopieerd van de linkse media. Als ze ECHT tegen oorlog waren, zouden ze wel demonstreren tegen alle andere TIENTALLEN oorlogen die er op dit moment gaande zijn in de wereld. Maar nee, deze was op het nieuws, en daarop werd een beetje populair anti-Bush gehandeld, waardoor de demonstrantjes zó hun mening kopieren zonder verder na te denken.
De mensen die wel goed nadenken, en dus voor de oorlog zijn (ze weten dat het de enige oplossing is) hebben wel wat beters/nuttigers te doen dan tijd, ruimte en geld te verspillen met lullige demonstraties die toch totaal geen nut hebben.

Citaat:

punt 2: Uiteraard zijn Hussein en zijn hele achterban afschuwelijk. Daar is iedereen het dan ook over eens. Hussein en alles dat bij hem hoort moet verdwijnen. Maar omdat de VS toevallig hun monopolie willen moeten zij dat maar doen? Omdat de VS het niet trekken dat ze in Irak misschien een soort monopolie qua olie krijgen moeten ze daar maar een stokje voor steken? Terwijl de VN het er niet mee eens zijn? Mijn grootste zorg is de arrogantie waarmee de VS buiten de VN om hun gang zijn gegaan. Dit werpt alle structuur die er tussen deze landen was compleet omver. het wordt blijkbaar weer een "ieder voor zich' spelletje en dan zijn we terug bij af. je weet niet hoe dit allemaal gata eindigen, het zou best kunnen dat je over een tijdje echt alle poppen aan het dansen hebt. mede dankzij de arrogantie van Bush.


Mag ik je erop wijzen dat het de VS helemaal niet om de olie gaat. Dit is weer een populair (s)links standpunt wat nergens op is gebaseerd. Als het de VS om de olie ging zouden ze Irak wel BEZETTEN. Ze zijn nu aan het BEVRIJDEN. En vergeet niet dat een land als Frankrijk ERG veel olie-/handelbelangen heeft in Irak om maar eens een voorbeeld te noemen.
Hoe een land een monopolie op een produkt kan hebben dat ze voor een overgroot deel moeten IMPORTEREN moet je me ook maar eens uitleggen.
De VS gaat buiten de VN om omdat het moet doen wat het moet doen. Als er zeurende laffe regeringen tussen zitten als die van Frankrijk, Duitsland, Rusland en China zal het gedonder in Irak zo lang doorgaan totdat het al te laat is.
Chemische wapens GAAN ingezet worden door de Irakezen in irak.

Citaat:

En jij noemt ons kortzichtig... de Irakezen zullen feesten en juichen, net als na de vorige golfoorlog zeker?


Als je je feiten op een rij had, dan zou je wel weten dat in de eerste Golfoorlog de Amerikanen niet Irak, maar KOEWEIT bevrijdden.

Citaat:

Noem eens een voorbeeld van een situatie waar een oorlog de perfecte oplossing is geweest.


Nouw... Het eerste wat me te binnen schiet: 2e Wereldoorlog. Dankzij de Amerikanen leven we nu zonder Hitler. Nog een voorbeeldje: Kosovo. Ook aangevallen zonder VN-mandaat. De genocides zijn er nu niet meer. Er zijn nog veel meer voorbeelden te noemen.

Citaat:

ja, natuurlijk is iedereen blij als ze van hussein bevijd zijn. Maar wie zegt er dat dat gaat lukken? Zo ver is het nog helemaal niet. je weet als je aan een oorlog begint nooit hoe het gaat aflopen, wie er gaat winnen. Ja, als het goed gaat kan jij achteraf zeggen dat je gelijk had. Maar wie zegt er dat daar niet eerst een mega-wereldoorlog voor uit moet breken? Voor hetzelfde geld zitten ze over 2 jaar ineens hier. Je weet het niet.


Zitten ze over 2 jaar hier? Haha. Okee dat slaat echt nergens op. Ik noem dat paranoide. De oorlog is naar mijn voorspelling binnen 40 dagen voorbij. Hussein zal chemische wapens gaan gebruiken. Vervolgens komt het Irakeze volk in opstand. Waarschijnlijk zullen meer landen die voorheen tegen de oorlog waren, zich nu achter de coalitie scharen.

Citaat:

We denken hier allemaal na, het komt in deze wereld nou eenmaal wel eens voor dat mensen een andere mening hebben een oorlog is nooit een kwestie van "ja of nee" maar altijd gecompliceerd. Zeker nu, zeker op de Balkan.

Dat Hussein weg moet is duidelijk, heeft iemand hier ergens gezegd dat dat niet zo is? gelukkig hebben de Irakezen hier iemand die voor ze nadenkt...


De Irakezen zullen zo'n iemand als jou wel haten. Wat zou jij ervan vinden dat jij in zeg maar 1941 leefde, in het bezette Nederland. En in de VS zouden plannen zijn om Nederland te bevrijden. En vervolgens gaan de mensen in de VS demonstreren! Tegen jouw vrijheid! Zou je niet boos zijn? Zou je niet liever willen dat de VS je meteen zou komen bevrijden? Ik zou het wel weten hoor.
Nogmaals. De Irakezen zijn superblij met hun bevrijding zoals te zien is op TV beelden. Ze willen van Hussein af en dit is de enige manier. Geen wonder dat ze mee gaan helpen met vechten zoals gisteren bekend is geworden (Opstand in Basra). Ze willen bevrijd worden. Oorlog is de enige optie. Als jij het zo goed denkt te weten, kom jij dan met een andere oplossing die ook zou werken? De wereld probeerde al JARENLANG een vreedzame oplossing te vinden. Niet gelukt. Oorlog = enige oplossing.

Soms is het beter om te handelen dan om eindeloos door te praten terwijl het lijden door gaat. Open your eyes.

En jij hebt duidelijk niet de MP3 gedownload. Op de MP3 hoor je first-hand hoe een Irakees over de oorlog denkt.
http://media.ebaumsworld.com/anti-war-convo.mp3

Citaat:

geef gerust een reactie, maar wel met respect voor de andere mensen hier op het forum. het is een vredelievend trichotillomanie-forum en ik wilde mijn emotie even delen met ttm-genootjes. dat jij je er tegenaan komt bemoeien vind ik prima, maar nogmaals, respect graag.
Ik heb toch niet geen respect getoond? Als je vredelievend bent, ben je voor de oorlog. Als deze oorlog er niet zou zijn geweest, zou Hussein gewoon doorgaan met het uitmoorden van het Irakeze volk. Vergeet ook niet dat Hussein de families van Palestijnse zelfmoordenaars subsidieert. En het zou slechts een kwestie van tijd zijn voordat Irak weer een nieuwe oorlog zou starten.

Groetjes.

P.S. Ellis, je hoeft je hier toch niet zo over op te winden? Get a grip.
Robert18 is offline