Discussie: OT: oorlog...
Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2003, 18:10   #12
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Tjonge jonge jonge. Ik hield me nog wel verschrikkelijk in en had zelfs m'n post nog aangepast om niet gemeen over te komen. Hoe kun je 'kortzichtigen' nou een scheldwoord noemen?



het gata om de toon die gezet wordt en sowieso is het niet bepaald een compliment om iemand kortzichtig te noemen. Noem het van mijn part een 'onaardig woord" ipv een scheldwoord, het idee blijft hetzelfde.


Vette onzin. Deze mensen denken niet na. Het zijn typisch van die Groenlinks/SP stemmers die niks beters te doen hebben (overwegend). Hun mening hebben ze rechtstreeks gekopieerd van de linkse media. Als ze ECHT tegen oorlog waren, zouden ze wel demonstreren tegen alle andere TIENTALLEN oorlogen die er op dit moment gaande zijn in de wereld. Maar nee, deze was op het nieuws, en daarop werd een beetje populair anti-Bush gehandeld, waardoor de demonstrantjes zó hun mening kopieren zonder verder na te denken.
De mensen die wel goed nadenken, en dus voor de oorlog zijn (ze weten dat het de enige oplossing is) hebben wel wat beters/nuttigers te doen dan tijd, ruimte en geld te verspillen met lullige demonstraties die toch totaal geen nut hebben.
[/quote]

hahaha
op je KORTZICHTIGE! mening over zogenaamd 'linkse" mensen ga ik niet in, het is te kinderachtig en te makkelijk.
alsof jij je mening niet gekopieerd hebt. tjongejonge zeg! nee jij bent lekker origineel.

En ja, we kunnen wel voor alles gaan demonsteren, net zoals in frankrijk, maar dan heeft het helemaal geen effect meer. En voor het geval je gaat zeggen dat dat het toch niet heeft (hoor ik vaker van mensen met jouw mening): dat heeft het weldegelijk.


Mag ik je erop wijzen dat het de VS helemaal niet om de olie gaat. Dit is weer een populair (s)links standpunt wat nergens op is gebaseerd. Als het de VS om de olie ging zouden ze Irak wel BEZETTEN. Ze zijn nu aan het BEVRIJDEN. En vergeet niet dat een land als Frankrijk ERG veel olie-/handelbelangen heeft in Irak om maar eens een voorbeeld te noemen.
Hoe een land een monopolie op een produkt kan hebben dat ze voor een overgroot deel moeten IMPORTEREN moet je me ook maar eens uitleggen.
De VS gaat buiten de VN om omdat het moet doen wat het moet doen. Als er zeurende laffe regeringen tussen zitten als die van Frankrijk, Duitsland, Rusland en China zal het gedonder in Irak zo lang doorgaan totdat het al te laat is.
Chemische wapens GAAN ingezet worden door de Irakezen in irak.



een land kan weldegelijk een monopolie op een produkt in een ander land hebben. dat gebeurt dan ook wel eens. het enige dat ze hoeven te doen is de oliemaatschappijen volledig in handen krijgen en beschermen. ik weet niet precies hoe ver ze daar in zijn maar ik geloof dat er nog wel wat voor ze te halen valt. de VS zijn toch ook het land dat als 1e zonder olie komt te zitten?!

Bovendien hebben de VS graag een monopoliepositie betreft alles. Dat is wel weer duidelijk geworden door de manier waarop ze deze oorlog begonnen zijn. Er was een documantaire over Bush. vooral over cheney en wolfowitz. die
hadden al bij bush sr het plan om saddam uit te schakelen. maar dat wilde
hij niet. toen heeft wolfowitz het plan in een la gelegd. tijdens clinton
daar laten liggen want clinton was geen "havik". en toen bush kandidaat werd
hebben ze hem helemaal volgestopt met hun informatie. en die bush-doctrine
is op een paar zinnetjes na exact hetzelfde als dat brute plan uit de la. ik
snap niet hoe dat kan. waarom heeft de joodse lobby zoveel macht? afganistan
en irak zijn volgens dat plan testcases voor de rest van de amerikanisering
van de islamitische landen. daarom wil bush ook zonder de vn irak opbouwen
na de oorlog.

dus ja, de VS bevrijden de Irakezen, ALS het ze lukt. heb je mijn stukje niet gelezen ofzo? Wie zegt er dat ze gaan winnen? Als het ze niet lukt zijn ze alleen maar verder van huis. Ik weet dat de landen die tegen de oorlog zijn ook hun eigen belang hebben, ik heb niet de illusie dat het andere staatshoofden wel om mensenlevens te doen is. [/b]


Als je je feiten op een rij had, dan zou je wel weten dat in de eerste Golfoorlog de Amerikanen niet Irak, maar KOEWEIT bevrijdden.


en als jij je feiten op een rij had had je geweten dat ze ook toen probeerden Hussein te pakken. En dat lukte ze niet. dat is waar het om ging, dat is waar ik het over had. HET LUKTE NIET.


Nouw... Het eerste wat me te binnen schiet: 2e Wereldoorlog. Dankzij de Amerikanen leven we nu zonder Hitler. Nog een voorbeeldje: Kosovo. Ook aangevallen zonder VN-mandaat. De genocides zijn er nu niet meer. Er zijn nog veel meer voorbeelden te noemen.


maar Hitler was sowieso al een enorme oorlog begonnen en toen er al weet ik veel hoe veel slachtoffers gevallen waren kwamen de geallieerden er een einde aan maken. dat is een heel ander verhaal. Degene die de oorlog startte heeft niets gewonnen. appels en peren.


Zitten ze over 2 jaar hier? Haha. Okee dat slaat echt nergens op. Ik noem dat paranoide. De oorlog is naar mijn voorspelling binnen 40 dagen voorbij. Hussein zal chemische wapens gaan gebruiken. Vervolgens komt het Irakeze volk in opstand. Waarschijnlijk zullen meer landen die voorheen tegen de oorlog waren, zich nu achter de coalitie scharen.


ten eerste slaat dat weldegelijk ergens op, als het zaakje uit de hand loopt krijgt iedereen er mee te maken. Het zou kunnen dat dat niet gebeurt nu (of wel) maar dan weet je nog steeds niet wat er over een tijdje gaat gebeuren.

Het Irakeze volk in opstand? dan moeten de VS eerst alles en iedereen plat gooien anders krijgen ze de kans helemaal niet. lekkere methode zeg.

En stel dat die chemische wapens het halve Amerikaanse leger uitroeien wat heb je dan bereikt? Als een land werkelijk zo'n gevaar is voor de rest van de wereld, wat heb je er dan aan om er bommen op te gooien? dan roep je toch juist een reactie op die je had willen voorkomen? Ik dacht dat de VS niet wilden dat Irak chemische wapens ging gebruiken.... Ik dacht dat ze ze wilde ontwapenen.


De Irakezen zullen zo'n iemand als jou wel haten. Wat zou jij ervan vinden dat jij in zeg maar 1941 leefde, in het bezette Nederland. En in de VS zouden plannen zijn om Nederland te bevrijden. En vervolgens gaan de mensen in de VS demonstreren! Tegen jouw vrijheid! Zou je niet boos zijn? Zou je niet liever willen dat de VS je meteen zou komen bevrijden? Ik zou het wel weten hoor.


je begrijpt het nog steeds niet he? Ik ben weldegelijk tegen het regime in Irak en dat geldt voor bijna iedereen die tegen die oorlog is of demonstreert. je vergelijkt appels met peren. je hebt weinig aan je vrijheid als je dood bent. Er moet naar mijn mening eerst op alle manieren gezocht worden naar een andere manier om het regime daar ten val te brengen. als je denkt dat de enige mogelijkheid een oorlog is dan ben je wat mij betreft erg kortzichtig en macho-achtig aan het denken.


Nogmaals. De Irakezen zijn superblij met hun bevrijding zoals te zien is op TV beelden. Ze willen van Hussein af en dit is de enige manier. Geen wonder dat ze mee gaan helpen met vechten zoals gisteren bekend is geworden (Opstand in Basra). Ze willen bevrijd worden. Oorlog is de enige optie. Als jij het zo goed denkt te weten, kom jij dan met een andere oplossing die ook zou werken? De wereld probeerde al JARENLANG een vreedzame oplossing te vinden. Niet gelukt. Oorlog = enige oplossing.


als het zo makkelijk was was het hele probleem er niet.


Soms is het beter om te handelen dan om eindeloos door te praten terwijl het lijden door gaat. Open your eyes.

tuurlijk. macho. je lijkt Hussein wel. Een beetje preken over wat goed is en wat niet...


En jij hebt duidelijk niet de MP3 gedownload. Op de MP3 hoor je first-hand hoe een Irakees over de oorlog denkt.
http://media.ebaumsworld.com/anti-war-convo.mp3

dat heb ik wel vaker gehoord en dat begrijp ik ook. *zucht*
blijkbaar bestata jouw hoofd uit een soort multiple-choice manier van denken:

brengen we een einde aan het regime van een dictator en hoe?
1; nee
2; ja, door oorlog

meer opties zijn er niet. goed dan zijn we snel uitgepraat. Ik weet natuurlijk ook geen andere oplossing anders zat ik hier nu niet achter m'n computertje met onaardige en redeloze mensen zoals jij te discussieren.


Ik heb toch niet geen respect getoond? Als je vredelievend bent, ben je voor de oorlog. Als deze oorlog er niet zou zijn geweest, zou Hussein gewoon doorgaan met het uitmoorden van het Irakeze volk. Vergeet ook niet dat Hussein de families van Palestijnse zelfmoordenaars subsidieert. En het zou slechts een kwestie van tijd zijn voordat Irak weer een nieuwe oorlog zou starten.


ja dus, je komt erg respectloos over en je verhalen bulken over van de kortzichtige vooroordelen waar je anderen van beschuldigt terwijl je er zelf volledig aan voldoet.

Het is straks ook gewoon een kwestie van tijd voordat Irak of een van de buurlandjes weer een oorlog start. ze kunnen elkaars bloed wel drinken daar, dat komt echt niet goed als je er weer even een paar bommen tegenaan knalt.

en nog een keer; ja Sadam Hussein moet weg. En al zijn familie en achterban ook. Maar kwaad met kwaad bestrijden heeft zelden tot een definitieve oplossing gewerkt.

trouwens, je kunt al deze problemen terugvoeren tot de val van het ijzeren gordijn. ook zo'n leuk restantje van de 2e wereldoorlog. maargoed, dan moet ik de theorien van mijn opa die geschiedenis van de krijgsmacht doceerde aanhalen want ik weet ze niet meer en helaas, hij is dood.

Laatst gewijzigd door Diable; 27 maart 2003 om 07:59
Diable is offline