Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2012, 00:14   #3
romeomeo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2007
Berichten: 23
Cool

Hi Nigel,

Laat mij jou 1 ding vertellen en ik spreek echt uit ervaring, bijna 90% van de tekst die klinieken e.d. op hun site hebben staan, zijn grotendeels afkomstig van de website van de LEVERANCIER!! of ze geloven gewoon alles wat de leverancier hen wijs maken.

Die leverancier beschrijft altijd dat het ook veilig is voor een DONKER huid, geen kans op schade, nieuwste/veiligste techniek.... bla bla bla bla ... BULLSHITTTTTTTT. Ik heb zooooooo vaak huidbeschadinigen opgelopen, met zogenaamd de veiligste technieken (BEHALVE bij Briez/ Korpos in Den HAAG, daar werken ze super voorzichtig en met kleine stappen zodat eventuele beschadigingen beperkt/voorkomen kunnen worden)


Net zo was ik een paar weken geleden bij een paar klinieken geweest voor de Sopranos SHR laser. Op sites lees je dat het zoooooooooooooooooo veilig is voor de donkere huid bla bla bla... onzin. Daar eenmaal aangekomen, vertellen zij mij dat er WEL een kans bestaat op huid/pigment beschadiging en dat het niet geheel pijnloos is, terwijl er overal wordt beweerd dat het de eerste pijnloze ontharingsmethode is.

De Pigmentvlek in mij gezicht, nou eigenlijk litteken door IPL, die heb ik wel nog steeds. Het is echter afgelopen maanden(pas na 7 jaar ongeveer) veel minder geworden omdat ik het weg, heb laten laseren met de fractionele laser. Die werkt wel goed op een donkere huid.

Op mijn borst/buik heb ik wel lichte (wit lijkt het)pigmenten vlekken die na 6-7 jaar nog steeds niet weg zijn. Het lijkt alsof die behandeling(geloof dat het IPL was) echt mijn donkere pigment heeft vernietigd. Maar dit valt niet heel erg op hoor, pas als je goed kijkt.

Kijk, ik heb een gevoelige huid. Als ik een schaafwond krijg, dan wordt het uiteindelijk donkerder van kleur en kan het maanden duren voordat het weg is. Dus het kan zijn dat jij er helemaal geen last van zult hebben.

Om pigmentvlekken te voorkomen zou ik als ik jou was, eerst informeren of zij echt ervaring hebben met mensen met jou huidtype. Vervolgens moet je vragen om stapsgewijs de intensiteit te verhogen. Dit kan in het begin betekenen(zoals bij mijn baard) dat het haar niet uitvalt omdat de intensiteit te laag is.

Veel mensen met een donkere huid doen aan laserontharing en veel hebben geen last of net misschien 1 keer huidbeschadiging opgelopen. Er is dus gewoon nog hoop voor je hoor

De reden dat ik dit alles zo vertel is omdat ik doodziek word dat leveranciers/klinieken altijd beschrijven dat er geen kans op huidbeschadiging is voor de donkere huid, want het is gewoon altijd wel mogelijk.
romeomeo is offline   Met citaat reageren