Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2014, 13:53   #65
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Hallo Moorea,

Ik heb de stap naar een haarwerk steeds vooruitgeschoven. Sinds m'n 17de had ik AGA en na het jarenlang nemen van supplementen, vitamines, medicatie, gebruik van Minoxidil en zelfs een haartransplantatie op m'n 29ste heb ik eind vorig jaar (43 jaar) een haarwerk gekozen. Dit was heel moeilijk om deze stap te zetten.
Ik waste dagelijks mijn haar om het zoveel mogelijk in volume te brushen en gebruikte ik camouflagepoeder van supermillion hair. Een hele sleur, elke ochtend.
In oktober zag ik mijn schoonzus die jammergenoeg een haarwerk had aangeschaft wegens chemobehandeling. Ze zei me dat het een synthetisch hw was en ik, die altijd zo naar de mensen hun haar kijk, had het niet opgemerkt.
Toen ik eind november 's morgens mijn haar weeral niet in model kreeg en het veel te dun was bovenop om nog camouflagepoeder erop te doen(de poeder viel op mijn hoofdhuid en dan zie je al die donkere plekken), heb ik aan mijn man verteld dat ik best ook voor een hw zou kiezen. Op het forum heb ik dan ook bemoedigend woorden gekregen van lotgenoten.

Er was een zware last die van mijn schouders viel. Geen gedoe meer met medicatie en camouflage. 's Morgens sta ik nu welgezind op omdat ik weet dat ik geen problemen heb om mijn haren goed te leggen en ik weet dat ik nu goed voor de dag kom.

Ik zeg dikwijls dat ik het beter veel vroeger had gedaan. Want al die haarfrustraties zetten een domper op je sociale contacten. Ik durfde geen gesprek aangaan met mensen om te vermijden dat ze naar mijn haar zouden kijken.

Om de stap naar een hw te zetten, moet je er klaar voor zijn. Misschien kan je er met je huisarts of dermatologe over spreken of iemand die je in vertrouwen kan nemen en waardoor je gesteund zal worden.

Van mij krijg je allezins veel aanmoediging. Want ik weet het, je zal je er zeker beter bij voelen.

Groetjes.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren