Los bericht bekijken
Oud 10 september 2010, 19:56   #5
alper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Nou moet ik je wel waarschuwen voor te veel optimisme. Er zijn geen garanties! Als je het langer hebt dan een jaar nemen je kansen op volledig herstel met de dag af maar er zijn gelukkig uitzonderingen. Ik heb dus een grote kale plek. Links was al mijn haar weg en rechts zat het nog. Op die twee vierkante cm die steedsd behandeld word om de acht weken groeit idd weer haar. Om de acht weken pakt ze dus een andere plek. Er zijn idd heel veel verschillende methodes om aa te behandelen maar niet een is de oplossing gebleken. Ze beginnen met de minst schadelijke voor je lichaam en werken zo verder. Ik heb gewoon de mazzel dat deze methode bij mij aanslaat maar of op de hele plek het aanslaat of dat het nieuwe haar blijft zitten tja dat weet niemand.

Het is idd een hele nare ziekte. Ik ben al 2 jaar niet uit geweest daardoor. Maar het gaat nu beter met me. Heb het een beetje verwerkt denk ik.

Maar het klopt wat je dokter zegt er is gewoon weinig aan te doen en als je geluk hebt komt het vanzelf terug en als je dat niet hebt moet je echt mazzel hebben dat een behandeling aanslaat en dan nog... Mvg Manja
Nou, bedankt voor je waarschuwing in ieder geval. Ik heb wel hoop dat ze terug zullen groeien. Ik denk dat ik mezelf positief moet instellen tegen deze ziekte, want anders loopt het helemaal uit de hand. Ik weet gewoon dat stress ervoor kan zorgen dat het uitval toeneemt. Dus als ik mij telkens druk ga maken dat ik het heb, zit ik straks helemaal zonder haar.

En om even terug te komen op het ''er is niets aan te doen'' verhaal. Ja, mijn eerste bezoek aan de huisarts was ook dit antwoord naar boven gekomen. Ook heeft zij gezegd dat het niet om AA ging maar om AGA. Dat kan haast niet, want het zit maar op een specifieke plek. Ik moet zeggen dat er in Nederland huisartsen rondlopen die niets weten en alleen maar in het boekje kijken.
2e bezoek bij een andere huisarts: dit is toch wel AA! Dus ik denk dat je de juiste dokter maar moet treffen die veel weet over AA.

Dat ik thuis ga blijven omdat ik een stukje uitval heb, NEE dat zal ik dus niet doen. Ik kan er tenslotte niets aan doen dat het is gebeurt en het leven gaat ondertussen wel gewoon door. Wel merk ik dat ik steeds meer opzoek ga naar mensen met het zelfde kwaaltje. Ik werk op schiphol, en heb tot dusver nog nooit iemand gezien met zulke uitval. Het is dus wel een ziekte die niet veel voorkomt. Ik ben nu 23 jaar en had hier dus in het verleden nooit last van. Wel al haaruitval en uitdunning van mn haar, maar niet dat een plek van 3, 4 cm plotseling met een razendsnelle tempo is uitgevallen.

Ik gebruik nu dus minoxidil 5% i.c.m. zalfje van Emovate. Ik merk wel dat de plek nu stabiel is, en moet eerlijk ook zeggen dat ik het gevoel heb dat het werkt.

Tenslotte: ben je een vrouw of man?
alper is offline   Met citaat reageren