Discussie: Visus haarkliniek
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2019, 14:20   #29
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Dit is geen studie van de galeatomie, maar wel van een ontspanning van de spieren met haargroei tot gevolg door intradermale toediening van botox:

https://www.jwatch.org/jd20111110000...air-with-botox

Er was nieuwe haargroei.

Detail: op het einde wordt vermeld dat het moeilijk is om intellectuele eigendomsrechten te verkrijgen, maw, het zal kennelijk niet te patenteren zijn en wat niet te patenteren valt, daar valt niets aan te verdienen als iedereen het zou mogen aanbieden en de winstmarge van de pioniers er aan gaat. Daarom zal er wellicht geen furore mee gemaakt zijn. Ik geloof meer en meer dat de oorzaak in de weefsels zit.

En aspecten van genetica zijn altijd logisch: alles is een geval van oorzaak - gevolg. Daarom is het genetica, daarom is DNA een aandrijfstructuur.

Wat ik vooral bedoelen wil is: waarom zou erfelijkheid er toe leiden dat de eeuwige krans bij al die mannen wel blijft bestaan. Er is dus een constante: nl de eeuwige krans. Het omgekeerde zie je nooit: mannen zonder haar achteraan en een weelderige bos vooraan in het geval van alopec andro...

En nogmaals: waarom o waarom is de huid in de kalende zone zo blinkend? Dat staat los van DHT in de follikel haar receptoren. En nee, het is geen talg, want je krijgt die glans er niet afgeboend. Die huid is zo blinkend omdat ze gespannen staat. En daar heeft het klassieke dht verhaal geen verklaring voor. Soms moet je zelf nadenken. ;-)

Een ander onderzoek uit Japan toont aan dat met een mechanisch massage apparaat specifiek voor haaruitval, er hergroei kwam. Dat massage apparaat zal de DHT er niet uitmasseren, maar wel de scalp losser maken. Overigens spuit men bij een ht altijd vloeistof in om de huid te scheiden van het bot, maar ik maak me op dit eigenste moment de realisatie: is dat niet gewoon omdat de huid in het geval van aa gewoon zodanig spant, dat men niet anders kan dan de boel te laten opblazen met vloeistof?

Sinds ik haarverlies heb, heb ik ook last van hoofdpijn. Iets wat volgens de osteopaat van spanningen voortkomt in de schedel, al legde deze geen verband met haaruitval. Volgens mij is er echt een verband met spannende scalpen.

De huid van mijn niet kalende zones is zo mooi mat en de rest glanst. Allez kom, dat kan geen toeval meer zijn.

Laatst gewijzigd door Lectamindose; 12 mei 2019 om 14:29
Lectamindose is offline   Met citaat reageren