Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2005, 10:09   #549
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Interessante post. Maar ik vraag me sterk af in hoeverre dit nuttige data is. De studies zijn allemaal anders uitgevoerd, en bij allemaal gelden er andere standaarden voor wat bijvoorbeeld een terminale haar is, dus kun je niet effe de resultaten pakken en naast elkaar leggen. Het zijn geen "comparable units", zoals dat heet.

Daarbij krijg ik de indruk dat minoxidil hier een beetje als "the cure" wordt gepresenteerd, zelfs beter dan fina en duta. Nou geloof me: al sinds de jaren '80 is men met Rogaine aan het rommelen en daar is weinig verheffends uitgekomen. Vraag een willekeurige dermatoloog hun mening over minoxidil, en er zal weinig positiefs uitkomen. Een onderzoek heeft uitgewezen dat er weliswaar fikse hergroei wordt bereikt met minox, maar dat slechts 8% tot 30% het resultaat "cosmetisch bevredigend" noemt.

Wat ook niet vermeld wordt zijn de langetermijnresultaten van minox: de hair count-results kelderen na een jaar of twee/drie. En dat komt doordat minox de onderliggende oorzaak van AGA niet aanpakt. Ik weet zeker dat fina en duta met groot gemak de hair count results winnen over een periode van bijvoorbeeld 10 jaar.

Pas sinds de komst van de 5AR-remmers is de AGA-medicatie pas wat voor gaan stellen. In mijn ogen bevindt je je met een regimen zonder fina of duta op zeer glad ijs. Minox is een aardige aanvulling op je regimen, maar er kleven ook een hoop nadelen aan. Ik zou dan ook zeker niet al je geld inzetten op minox.

Ben ik het mee eens, duta en mino vullen elkaar aan, waarschijnlijk is er ook sprake van een synergetisch proces: ze werken beter dan ze normaal gesproken zouden doen omdat ze de groeiomstandigheden voor elkaar verbeteren. Een verschrikkelijk beroerde uitleg van synergetisch effect, ben eerst douchen en dan zal ik m ff aanpassen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren