Discussie: Haaruitval gestopt!
Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2010, 22:05   #13
Isabel14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2010
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strid Bekijk bericht
Tien jaar lang viel mijn haar vreselijk uit. Relatie met voeding was duidelijk: yoghurt b.v. verergerde het, evenals vette vis (zalm, tonijn, haring) enz.
Bij het haar- en nagelinstuut in Rotterdam mijn haar laten onderzoeken: extreme haaruitval werd geconstateerd, met onbekende oorzaak, evenals allopetia androgenetica. Oplossing voor het laatste was een hormonale lotion, voor het eerste was geen oplossing te bedenken. 'U wordt niet kaal'.
Neenee, maar inmiddels ben ik wel 2/3 van mijn oorspronkelijke haardos kwijt... hoelang ging dat nog 'goed' ??

Omdat ik het idee kreeg dat het probleem wel eens in m'n darmen kon zitten, ben ik gaan zoeken op internet en stuitte op de bifidusbacterie. Ik at yoghurt (!) met bifidus (150mg van de AH) en de haaruitval stopte! Overgestapt op Biogarde Roer, waarin nog twee andere soorten goede bacterieën zitten. Resultaat: nauwelijks (alleen de 'normale' nog ;-)) haaruitval meer!
Nog steeds blijft het eten van vette vis b.v. een zwak punt, maar de uitval is niet meer te vergelijken met wat het was.

Al bij het eten van twee eetlepels werkt het. Ik eet nu zo'n krappe liter per dag. Ik eet nl. geen andere melkproducten (wel kalktabletten), omdat ik 'gewone' melkproducten slecht verdraag. Biogarde Roer heeft rechtsdraaiend melkzuur, dat meer lichaamseigen is.

Wie weet heeft iemand hier wat aan! Zo ja, laat het me weten!

strid :-)



Haaaai,
ik ben een meisje van 14 jaar, en ik ben nu al een tijdje kaal, maar werkt dat denkt u ook als je helemaal geen haar meer heb?
zit er namelijk best wel mee, en er is amper een oplossing voor mogelijk, en altijd als ik bij de dokter kom, word er gezecht afwachten.. maar daar word ik zo moe van, eind van deze maand draag ik al een jaar een pruik, en ik word het zo een beetje wel zat..
alvast bedankt voor de moeite!
Groetjess
Isabel14 is offline   Met citaat reageren