Discussie: Nieuw en kale kruin
Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2018, 23:44   #5
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tim123456789 Bekijk bericht
en ik had er behoorlijke irritaties van.
vrij veel mensen zijn in verschillende mate allergisch voor de stof ppg in minoxidil. ik weet niet in hoeverre die in nederland verkrijgbaar is (ik bestel via internet), maar probeer anders eens minoxidil zonder ppg. misschien is dat voor jou wel de oplossing en qua werking maakt het niet uit.

minoxidil in pilvorm vind ik een bijzondere suggestie van je dokter. dat is vooral in de eerste plaats een middel tegen hoge bloeddruk; het kan als bijwerking hebben dat je minder haar verliest, maar je laat in principe een geneesmiddel door je hele lichaam gaan, terwijl alleen je hoofdhuid het nodig heeft. voor mijn gevoel een beetje een geval van de mug en het kanon.

mijn ervaringen met minoxidil zijn trouwens niet zo ontzettend positief: toen dat het enige was dat ik gebruikte deed het weinig tot niks. pas vanaf het moment dat ik daarnaast fina ging slikken, stabiliseerde alles. ik gebruik nog steeds minoxidil (never change a winning team), maar het zal wel vooral de fina zijn die het zware werk doet. dat slik je inmiddels en dat lijkt mij toch echt verreweg het belangrijkste middel tegen haarverlies. ook daarvoor geldt: het werkt niet zomaar meteen en het werkt niet voor iedereen in dezelfde mate, maar geef het wel de tijd om zich te bewijzen. dat duurt meer dan een paar maanden.

edit: staar je vooral niet blind op hoeveel haren je verliest onder de douche. fases dat je wat meer haar verliest heeft echt iedereen. tenzij je echt hele plukken uittrekt, zegt dat niks. wat belangrijker is is of het teruggroeit. wil je het goed in de gaten houden, maak dan goede foto's onder dezelfde omstandigheden en vergelijk die.

Laatst gewijzigd door minten; 21 mei 2018 om 23:49
minten is offline   Met citaat reageren