Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2006, 15:27   #50
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik val deze actie van HaarWeb ook niet aan, omdat ook ik wel kan begrijpen dat het de nodige kosten met zich meebrengt. Maar het is simpelweg een dubbel gevoel. We zitten in een situatie van dat we iets in ons eigen kamp (moeten) omarmen waar we juist overwegend een afkeer van hebben.

Met betrekking tot je tweede punt, dat pure objectiviteit niet bestaat, ben ik het op zich wel mee eens, maar je kunt er op zijn minst naar streven. Een advertentie draait puur om een commercieel belang en jij weet net zo goed als ik dat de belanghebbenden daarachter de grenzen van de objectiveit zoveel mogelijk rekken. Laatst hoorde ik eens op de radio een reclame waarin werd gezegd "je hebt product X verdient, dus waar wacht je op!" Dan denk ik: hoe walgelijk! Dat is niet objectief, maar pure manipulatie. Afschaffen die zaak!
Eens. Haarmannetje, ik zal aan de webmaster vragen of onze accounts gemerged mogen worden want ik ben het nagenoeg altijd hartgrondig met je eens.

Opzich vind ik het jammer dat Haarweb niet eerst de mogelijkheden van geld verwerven via donaties heeft geprobeerd. Ik vind dat adverteren iets moet zijn waar je pas als laatste redmiddel naar moet grijpen als al het andere mislukt. Ik kan niet zeggen dat we serieus geprobeerd hebben om via donaties te overleven. Daar ben ik ook verantwoordelijk voor want ik heb me daar ook niet genoeg hard voor gemaakt achter de schermen. Heel stom, maar pas nu ik deze afschuwelijke advertentie in M/H zie staan besef ik dat ik daar meer voor had moeten doen. Ik hoop dus dat dat met terugwerkende kracht alsnog gaat lukken. Ik heb nooit echt veel vertrouwen gehad in het feit dat je daarmee genoeg geld ophaalt, maar misschien is dat onterecht. Als je bijv. naar wikipedia kijkt, die werken alleen maar met donaties en halen daar miljarden mee op. Het is ze tot nu toe gelukt om alles daarmee te bekostigen met als resultaat een prachtige reclamevrije en superobjectieve website.

Ik ben wel benieuwd hoe de leden hier over denken: denken jullie dat er veel bereid zijn om bijv. jaarlijks een bedrag aan haarweb te doneren?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren