Discussie: Anti-roos shampoo
Los bericht bekijken
Oud 10 september 2016, 10:34   #4
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Persoonlijk vind ik voor “vettige roos“(seborroisch eczeem) Denorex RX de beste shampoo die ik tot nu toe heb gebruikt (en ik heb al best wel wat shampoos geprobeerd). Deze shampoo wordt speciaal voorgeschreven bij seborroisch eczeem. Al wordt deze shampoo ook voorgeschreven bij psoriasis, wat weer juist voorkomt op een droge hoofdhuid. Met andere woorden; het werkt bij klachten zoals jeuk en schilfers op de hoofdhuid. Men heeft hiervoor wel een recept nodig.

Omschrijving uit de bijsluiter;

Denorex Rx is een shampoo met als voornaamste actief ingrediėnt koolteer, een stof die de te snelle aanmaak van nieuwe huidcellen afremt, bestaande huidschilfers afbreekt en een overmatige talgklierafscheiding tegengaat en de jeuk op de hoofdhuid stilt. De andere werkzame stof in Denorex Rx, menthol, heeft ook een jeukstillende werking.

Een shampoo met ketaconazole kan ook helpen bij seborroisch eczeem, bijvoorbeeld Nizoral. Persoonlijk vind ik de Denorex prettiger.

Maar als men droge “roos“ heeft, zoals jij het noemt, dus met andere woorden een droge hoofdhuid met weinig talgafscheiding, dan zou ik dit soort producten en andere anti roos shampoos persoonlijk juist niet gebruiken, maar eerder iets dat heel zacht is voor de hoofdhuid en weinig allergenen stoffen bevat.

Laatst gewijzigd door Effie; 11 september 2016 om 12:15 Reden: Aanvulling
Effie is offline   Met citaat reageren