Los bericht bekijken
Oud 28 december 2004, 18:49   #35
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey mensen!!

Even voor de duidelijkheid,
je hebt 3 soorten AA.
Alopecia betekent mannelijk en Areata betekend pleksgewijs.
Mannelijke pleksgewijze kaalheid dus.
Alopecia Areata = Pleksgewijze kaalheid. De plekken wisselen van maat vorm en plek op je hoofd. De kans van teruggroei bij deze vorm van AA is wat groter dan bij de andere vormen.
Alopecia Areata Totalis = Haaruitval over je gehele hoofd. (inclusief gezicht) Je haar valt over je hele hoofd uit, de plekken breiden zich uit zodat je helemaal geen haar meer hebt op je hoofd. (soms nog een beetje hier en daar maar dat hoeft niet.)
Alopecia Areata Universalis = Je bent over je gehele lichaam haarloos.
Sommige mensen hebben plekken over hun hele lichaam bij andere valt het haar over het hele lichaam helemaal uit. (zoals bij mij)
Van kruin tot teen is mijn haar helemaal weg!!
Dit is naar mijn mening dus de ernstigste vorm van AA.

Bij alle 3 de vormen van AA kan je haar altijd weer terug komen.
Maar niemand weet voor hoelang, in welke volgorde en of je haar gewoon terug komt of heel dun.
Als je je haar eenmaal terug hebt kan het ook altijd weer uitvallen.
dit kan in een periode gebeuren van een jaar. Maar ook binnen een week.
(dat was bij mij de 1e keer zo)
Tot nu toe is er geen concrete behandelswijze voor AA gevonden.
Niets helpt (blijvend).
Afwachten dus!!

Ik heb ook erg last van afbrokkelende nagels. ze zijn erg dun en zelfs met een veil krijg ik ze vaak niet normaal kort.
Altijd breken er stukjes af
Beetje jammer!! Zelfs lakken met nagelverharder helpt niet.
Ook ik heb geen wenkbrouwen en wimpers meer.
Wenkbrouwen vind ik niet zo heel erg.
Ze waren zo licht blond dat je ze toch niet zag.
Wimpers vind ik erger, al is daar ook goed mee te leven.
Ik draag geen pruik en ben totaal kaal, maar door het geen wimper hebben ben je echt kaal!!
Jullie mogen me wel toevoegen op msn als je wilt!!!
Mijn adres staat onder mijn profiel.. mocht het niet lukken dan hoor ik het wel!!

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker gemaakt heb wat de verschillende soorten van AA inhouden.
Marjolein: ik hoop dat de artsen je kunnen vertellen hoe groot de kans is dat je totaal kaal wordt!!! Soms lijkt het erop dat je helemaal kaal wordt en dan komt het opeens terug!! of andersom natuurlijk! Ik zou zeggen probeer je niet al te druk te maken! Want stress kan helpen bij het uitvallen van je haar. (maar dit is nooit echt bewezen.) Verder raad ik je aan het forum eens goed te doorspitten. (naja het AA gedeelte dan) Want daar kan je best eens nuttige info vinden (ik in ieder geval wel!!)
Heel veel sterkte!! En weet dat je met vragen altijd hier op het forum terecht kan!!

Groetjes lies
Ps op mijn profiel kun je ook mijn website vinden.. daar zijn foto's van mezelf, mijn eigen verhaal en info over AA te vinden!!
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren