Discussie: HASCI 50 graft test
Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2014, 16:24   #9
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartransplant Bekijk bericht
"Dat als het bij mij niet werkt, dat iedereen dan gaat denken dat hun procedure helemaal niet werkt, terwijl ik net die 10% kan zijn bij wie het niet werkt bijvoorbeeld ?" Ja, dat bedoel ik precies.

Ik ben het met je eens dat het belangrijker is om potentiële klanten te overtuigen dan collega-artsen. De manier om dat te doen is volgens mij een wetenschappelijk onderzoek met een significant aantal deelnemers. Dan overtuig je klanten én artsen...
Niemand zal ontkennen dat een groot klinisch onderzoek 100x relevanter is dan 1 enkele case. Als dat er zou zijn dan zou dit natuurlijk ook helemaal niet spelen. Dat is er echter niet. HASCI zegt zelf wel dat ze een 70 person trial willen gaan doen maar of dat uberhaupt gebeurt en wanneer, dat moet nog blijken.

Dat neemt echter niets weg van mijn punt: als HASCI zelf zou geloven dat iedereen minimaal 80% hergroei heeft, waarom zouden ze dan in godsnaam 50 grafts weigeren te plaatsen bij iemand die daar 3000 euro voor wil betalen ? Daar is maar 1 reden voor aan te geven: dat ze geloven dat die 80% op zijn minst niet voor iedereen geldt (ik persoonlijk ben er inmiddels van overtuigd voor helemaal niemand). En dat er dan minimaal een dermate grote variantie is dat men bang is voor het resultaat van een individuele case. En dat is dan nog het meest positieve scenario (ik zelf geloof dus in het scenario dat HASCI zelf weet dat het hele verhaal voor geen meter klopt en ALS er al hergroei is, dan is dat VEEL lager dan die 80% voor de gemiddelde persoon).

Laatst gewijzigd door Arashi; 22 februari 2014 om 01:48
Arashi is offline   Met citaat reageren