Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2017, 23:49   #1
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Verdichting HT 2000+ grafts | Kliniek Veldhoven | 31 januari 2018

Op 31 januari 2018 is het zo ver: dan vindt mijn tweede HT plaats. Doelstelling is om het resultaat van de eerste HT (dat naar tevredenheid is) verder op te vullen. Die eerste HT vond plaats op 28 oktober 2015 bij Kliniek Veldhoven. Je leest er alles over in het topic dat ik heb bijgehouden: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35316

Destijds zijn in totaal 2400 grafts geplaatst op een nieuwe haarlijn, inhammen en verder uitwaaierend over zone 2. Ik ben tevreden met het resultaat en dat geldt ook voor de kliniek, waar ik zeer positieve ervaringen mee heb. Zowel de behandeling zelf als de diverse consults verlopen professioneel en in een hele goede sfeer.

Bij het laatste consult in februari van dit jaar hebben we ook gesproken over de mogelijkheid om in de toekomst het transplantatiegebied verder op te vullen. Vooraan staat er nu ongeveer 42 grafts per cm2. Met mijn haar (donker, dik en krullend) geeft dat een behoorlijke dekking, maar in zonlicht en bij nat haar is het natuurlijk niet perfect. Nu wil ik richting de 55-60 cm2 dichtheid vooraan. Verder is mijn situatie al sinds de HT stabiel dankzij Rogaine. De kruin is ietsjes dunner, maar nog steeds goed bedekt.

Het afgelopen jaar heb ik er nog eens goed over nagedacht en uiteindelijk heb ik toch de beslissing genomen om voor een nieuwe HT te gaan. We gaan dan wederom voor een maximale dagbehandeling van 2000+ grafts. In overleg zullen we kijken hoe we de grafts verdelen. Het is de bedoeling deze over een groter gebied te verdelen, omdat ook zone 3 al ietsje uitgedund is. Met het oog op de toekomst versterk ik liever de gehele bovenkant, dan alleen weer focussen op frontaal en inhammen. Ik heb een goed gevulde donor dus ik hou nog voorraad voor eventueel de kruin in de toekomst. Bij mijn vorige HT was na een week al nauwelijks meer iets te zien in het donorgebied.

Ik ga jullie weer uitgebreid op de hoogte houden van mijn ervaringen!

Nog even een foto van voor de eerste HT, vlak daarna en het resultaat:





Laatst gewijzigd door Rico1986; 28 oktober 2017 om 23:52
Rico1986 is offline   Met citaat reageren