Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2019, 13:17   #230
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Hi!

Inmiddels ben ik bij de dermatoloog geweest en hij begrijpt er ook helemaal niets van.
Hij heeft het vermoeden dat ik extreme seizoesgebonden haaruitval heb. 5% van de mensen heeft dit en het is vergelijkbaar met de rui periode bij dieren.

Wel wilde hij weer een bloed onderzoek doen.
Vorig jaar kwam ik eind augustus bij hem en had ik al ruim 3 maanden haaruitval.
Nu kwam ik bij hem en is het nog niet zo lang aan de gang.
Wellicht is er nu iets meer te zien in het bloed.

Hij raadde aan om toch echt te starten met minoxidil. Ik heb een recept mee gekregen, maar ik vind het ook wel heel spannend. Want eenmaal er mee starten betekent een lange adem hebben, volhouden en eigenlijk niet meer stoppen...

En nu deze warmte... ik zit voornamelijk binnen en ga alleen de deur uit als het echt moet, zoals dochter van school halen.
Verder hou ik mij kalm, zo min mogelijk zweten, zo min mogelijk een warm hoofd.

Ik was vandaag bij mensendieck, zij is ook psychosomatisch therapeut en ik vertelde over mijn haaruitval.
Zij zei direct: "o, dan komt er echt niet genoeg zuurstof, dat gaat naar belangrijkere organen"
Ergens is er wel een kern van waarheid, ik ben altijd in opperste staat van paraatheid en zelfs als ik denk te ontspannen is dit niet volledig zo.
Opvallend vind ik dat als ik een dag druk ben geweest en daarna op de bank plof, de jeuk op mijn hoofd erger wordt. Zolang ik bezig ben is het niet opvallend aanwezig, zodra ik weinig doe, begint de jeuk, maar ook een gespannen gevoel op de hoofdhuid, direct.

De dermatoloog zei overigens dat stress een factor kan zijn, maar iedereen ervaart wel eens in meerdere mate stress, maar niet bij iedereen valt het haar uit.

Maar volgens de therapeute hou ik stress vast, is mijn lichaam niet meer in staat om goed tot rust te komen. Vandaar altijd het opgefokte gevoel,snel geirriteerd, last van externe invloeden (hoogsensitief), altijd druk, maar geen idee waarmee. En dus altijd onrustig slapen.

Zij denkt dus dat als ik weer meer in mijn lijf kom, dat lichamelijk klachten zullen verdwijnen, maar ook de haaruitval beter zal gaan. Nou, maak me gek!
mexicang is offline   Met citaat reageren