Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2013, 21:42   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Vreemd, ik heb juist altijd een (onterecht wellicht) gevoel dat ik met topicals minder risico loop dan wanneer ik pillen ga slikken. Wat durf je niet AnthonieH, topical spiro of topical fina? Of beide? S5 Spiro is te koop voor een redelijke prijs in de webshop van hairlosstalk. O.a. de admin behaalde er dus prima resultaten mee en er zijn wellicht nog een heleboel mensen die er dankbaar gebruik van maken.

Ook over Tricomin lees je veel lovende zaken op Amerikaanse fora, maar hier wordt het amber besproken/gebruikt.

Wat topical fina betreft, had ik dacht ik eens van een Zweedse studie geleerd dat de effectiviteit net zo groot zou zijn als oraal gebruik. Maar dus ook een gelijkwaardige kans op bijwerkingen. Geen idee wat de meerwaarde dan is van topical fina gecombineerd met orale fina, wss erg weinig. Enkel grotere kans op bijwerkingen. Ook hier echter anekdotes gelezen op Amerikaanse fora van mensen die claimen met topical fina (naast orale fina) successen te hebben geboekt.

Zowel een topical met fina, S5 Spiro cream en Tricomin waren trouwens beschikbaar op GenHair, maar deze site lijkt (sinds heel recent) offline.
Voor topical fina zou ik niet bang zijn. Ik slik het immers al, dus ik weet wat het systemisch doet. Spiro is een sterk-androgeen met een veel bredere, ingrijpender werking dan finasteride. Ik ben wat huiverig om dat op mezelf los te laten. Ik verkeer natuurlijk in de luxe positie dat ik gewoon gebruik van finasteride wel aangedurfd heb en dat het voor mij werkt.

Het komt uiteindelijk neer op een afweging. De kans op serieuze bijwerkingen van finasteride versus de kans op systemische verspreiding (met serieuze gevolgen) van spironolactone.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 23 oktober 2013 om 12:44 Reden: Schreef topicorte,bedoelde spiro
AnthonieH is offline   Met citaat reageren