Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2017, 00:35   #1
Yvonne84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2017
Berichten: 13
Geslacht:
Nieuw lid met pruikenstress.

Goedenacht iedereen,

Ik ben een 33 jarige vrouw met alopecia androgenica (sinds ik 21 was) en ik ben onder behandeling bij Intermedica.
Het enige wat ik voorgeschreven krijg voor mijn haar problemen is Cyproteronacetaat 50mg te gebruiken 2 tabletjes gedurende de eerste 10 dagen van de menstruatie cyclus.
Ik heb een aantal jaren geleden een behandeling gehad met finasteride, maar dat is gestopt sinds intermedica dat door wetgeving niet meer mocht voorschrijven.
Sinds het begin van de behandeling bij intermedica is mijn haar situatie verslechterd. Maar ik kan natuurlijk niet zeggen hoeveel erger het zou zijn zonder behandeling.

Wat betreft mijn huidige haar situatie; Mijn haar is overal met uitzondering van helemaal achter in de nek erg dun, futloos en er is bijna geen volume.
Ook heb ik sinds het begin van mijn haarproblemen een andere haar structuur gekregen.
Aan de voorkant in het midden is het een soort van suikerspin structuur, en je kunt daar op mijn scalp kijken.
Mijn haar luistert ook niet goed naar styling met hitte, er is geen krul in te krijgen met een krultang wat voor soort tang of haar product daar dan ook bij gebruikt word.
Als ik een beetje mooie krullen wil dan moet ik een wet set doen (nat haar met setting lotion in krulspelden draaien, wachten tot het droog is).
Ik ben helaas geen ster in wet sets, en het kost ook enorm veel tijd en moeite ivm modernere kapsels en technieken.

Pruikenstress; Ik heb mijn eerste pruiken gekocht toen ik 23 was (10 jaar geleden).
Niet via een erkend haarwerker, en ook geen gebruik gemaakt van de verzekering want ik raad dat mijn haar situatie niet erg genoeg is om iets vergoed te krijgen. Nog steeds niet denk ik.
Ik heb mijn eerste pruiken gewoon gekocht via internet, bij een japanse website die zich richtte op synthetische pruiken in het mode segment.
Zij vragen daar nu 80-120 euro voor.
Geen lacefront, gewoon een synthetische pruik die met hitte gestyled kon worden met een volle pony aan de voorkant, en een stuk nep scalp bij de scheiding zodat het lijkt alsof het haar uit je hoofd groeit.
Maar voor het oog zeker niet slechter dan veel pruiken die verkocht worden aan mensen met haar problemen hier op nederlandse sites. Vaak zelfs beter.
Het enige "probleem" is dat als je de pruik verder niet behandelt met pruikenpoeder, baby poeder of wasverzachter hij enorm glanst op de foto die genomen is met flash.

Ik ben al een paar weken het internet aan het afzoeken naar wat beters, want ik zit bij dat japanse bedrijf vast aan pruiken met een rechte pony en dat staat mij niet super. Aan gezien het geen lacefront of full lace is kun je de pony ook niet aanpassen.
En ook moet je bij hen gebruik maken van een shopping service, want er word niet direct naar het buitenland geleverd. Kost allemaal extra.

Ik ben op zoek naar een licht tot midden bruine, lange lace front of full lace pruik onder de 300 euro, zonder open wefts.
Die zijn er genoeg, maar het probleem is dat vaak de bedrijven in amerika zitten (en je dus flink douane kosten moet betalen) en vaak het kant niet in een blanke of doorzichtige kleur te krijgen is.

Toen gezocht naar nederlandse sites en toen zag ik door de bomen het bos niet meer.
Veel pruiken die zeer slecht ogen voor het geld dat er voor gevraagd word, en websites die fotos van sterren gebruiken.
Ik ben al gaan graven op het forum hier in de thread van online shops en de websites die vaak genoemd worden als betrouwbaar daar vind ik het aanbod om te huilen van over het algemeen.

Niet dat ik bij mijn introductie post al om advies wil vragen.
Ik wil enkel zeggen "the struggle is real", ik heb pruikenstress.
Yvonne84 is offline   Met citaat reageren