Discussie: Mijn verhaaltje
Los bericht bekijken
Oud 2 december 2017, 00:57   #21
Nieks
Live Life ~ Feel Joy
 
Nieks's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2010
Locatie: NB
Berichten: 44
Geslacht:
Inmiddels heel wat jaartjes verder en wilde graag even updaten hoe het nu gaat

Ik heb nog steeds Alopecia, het zal denk ik niet meer overgaan, het is nu alleen wel "in rust" noem ik het maar, jaren terug las ik op dit forum over vitamine D3 en dat daar mensen waren die daar positieve ervaringen mee hadden, ik dacht baat het niet, dan schaadt het niet en verrek, ik had er baat bij. Sinds ik de vitamines slik is mijn alopecia "in rust". Af en toe nog een plekje, maar dat mag geen naam hebben tegenover hoe kaal ik ben geweest. Daarbij moet ik wel zeggen de kaalheid beperkt zich bij mij alleen op het hoofd, elders op mijn lichaam ben ik nooit haren verloren of plekken gehad.

Wel ben ik in 2012 zwanger geraakt, m'n kleinste is inmiddels 5 , wat mij opviel is dat ik in mijn zwangerschap dus geen haar ben verloren! Plekken groeide weer aan en kreeg geen nieuwe plekken bij (wat normaal wel was voorheen). Ben eigenlijk benieuwd of er meerdere zijn met deze ervaring? Maar je voelt het al aankomen.... Zodra ik was bevallen, ontstonden er ook weer plekken. Dat moet toch ook wel dan met de hormoonhuishouding te maken hebben ? En niet alleen met het immuunsysteem ? Ik ben geen dokter, weet niet in hoeverre dit aan elkaar gelinkt is, heb me er eerlijk gezegd ook niet in verdiept verder, omdat vrij kort na mijn bevalling had gelezen over de vitamine D3 wat mij enorm heeft geholpen.
Nieks is offline   Met citaat reageren