Los bericht bekijken
Oud 25 april 2007, 16:04   #15
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Gedeeltelijk opschonen ledenlijst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Is het niet eens tijd om de members lijst op te schonen? Ik vind 8,505 members een beetje patserig staan terwijl er misschien maar 60 regelmatig online komen. Dus als mensen zich een jaar lang niet hebben ingelogged en/of binnen een bepaalde tijd geen enkele post hebben bezorgd de account te verwijderen. Ze kunnen zich dan altijd opnieuw aanmelden, maar van de 8,505 "members" die er nu zijn, zijn meer dan 95% denk ik geen echt member.

Beste Guoy,

Bedankt voor je suggestie!

Ik ga voor een gedeelte iets met je feedback doen en wel het volgende:

HaarWeb heeft momenteel (25 april 2007) 11.268 leden. Van deze leden is er een aantal die hun lidmaatschap nog niet bevestigd hebben. Op het moment dat je je nl. aanmeldt als lid, sturen wij je een bevestigingsmail die je.... dient te bevestigen. Als je die bevestigingsprocedure niet doorloopt, sta je wél als lid geregistreerd, maar heb je in de praktijk uitsluitend bezoekers-rechten op HaarWeb. Deze leden worden dus wél bij het totaal aantal leden opgeteld, maar zijn feitelijk nog 'gewoon' bezoekers en dat is niet de bedoeling en geeft inderdaad een vertekend beeld.

Daarom zullen dit jaar al die 'leden in spé' die ons nog geen bevestiging van hun aanmelding hebben gestuurd via mail benaderd worden om dit alsnog te doen. Mocht er na herhaalde pogingen géén reactie komen op onze verzoeken, dan zullen deze accounts uiteindelijk opgeheven worden.

Op al onze overige geregistreerde leden zullen wij geen actie ondernemen aangezien ook ik, net als onze Moderator Henk al aankaartte, geen voordeel zie in het opschonen van deze accounts. Natuurlijk je hebt gelijk dat het overgrote deel van onze leden zich aanmeldt en vervolgens niet actief deelneemt aan de discussies op HaarWeb. Onze leden zijn vrij om te bepalen wat ze met hun lidmaatschap doen : posten is géén verplichting.

Wat dat betreft kun je HaarWeb vergelijken met een traditionele patiëntenvereniging : ook deze verenigingen hebben (betalende) leden die niet actief deelnemen aan de activiteiten die de vereniging organiseert. Men kiest ervoor om bijv. op de hoogte blijven door het lezen van het verenigingsblad.

En zo kun je onze leden dus ook zien. Ookal nemen mensen niet actief deel aan de discussies op het HaarWeb Forum, ze blijven wél op de hoogte door het lezen van deze discussies, aangezien deze openbaar zijn. Daarnaast heb je als HaarWeb-lid o.a. het voordeel dat je gebruik kunt maken van het PM (Private Messaging) Systeem waardoor je anoniem 1-op-1 met elkaar kunt communiceren. Een groot deel van onze leden maakt daar dan ook gebruik van en kiest er voor om niet deel te nemen aan de openbare discussies op het HaarWeb Forum.

Ook zijn er leden, zoals je al terecht aangeeft, die na een hele tijd niet meer actief te zijn geweest opeens weer terugkeren op HaarWeb. Het opheffen van dergelijke accounts heeft in mijn ogen alleen maar nadelen, dus ook deze accounts zullen voor die leden altijd beschikbaar blijven.

Je noemt het 'patserig' en 'quasi-trots' dat wij onze leden-aantallen op die wijze vermelden. Ik kijk daar iets anders tegenaan. 'Trots' is misschien niet het goede woord, want je zou willen dat niemand met deze (vaak zeer ingrijpende) haarproblemen wordt geconfronteerd in haar/zijn leven. Dus liever zou je het ledenaantal op '0' hebben staan bij wijze van spreken. De realiteit is echter anders en ik ben daarom wel blij dat zoveel mensen zoveel hebben aan HaarWeb c.q. de steun die je onderling hier vindt!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren