Discussie: Make-up tips???
Los bericht bekijken
Oud 14 april 2004, 10:26   #32
elena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 53
Onderzoek

Hallo Assie,

Moest even reageren.
Ik ben het spuugzat dat er alleen maar aan symptoombestrijding (haarwerk, pruik) wordt gedaan en dat er naar de oorzaak vrijwel niet wordt gezocht. Als je niet in de standaardcategorie valt (ijzergebrek etc.) dan heb je het maar te accepteren. Je moet volgens mij zelf op zoek naar de oorzaak. Hoewel ik denk dat die niet bij iedereen te vinden zal zijn ben ik ervan overtuigd dat er aanwijsbare oorzaken moeten zijn!
Maar hoe deze te traceren?
Als je nooit eerder haaruitval hebt gehad en het begint zomaar ineens dan moet daar volgens mij een oorzaak voor zijn. Je "haarproductiesysteem" is drastisch ontregeld en dat is gebeurd naar aanleiding van iets wat in de maanden/weken voorafgaand heeft plaatsgevonden. Maar wat?
Ik blijf in ieder geval zoeken. Ik leg me er "nog" niet bij neer.

Ook tegen mij zegt de dermatoloog dat ik niet helemaal kaal wordt en dat ik geen areata of androgenetica heb. Wat ik wel heb weet hij niet.
Ondertussen blijven m'n haren , wimpers en wenkbrauwen maar uitvallen en wordt ik steeds kaler.
De nagels op m'n handen scheuren erg snel in maar dat heb ik altijd al gehad. Op m'n rechter grote teennagel zit een heel raar rood/geel gedeelte wat eruit ziet alsof het gaat afbreken.
Dus meid, je bent niet alleen.
Veel sterkte.

Elena1
elena1 is offline   Met citaat reageren