Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2019, 19:13   #33
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Tjonge jonge.. Wat is dit?

Op bijv. eFarma.nl. Een online apotheek. Daar zag ik:
Finasteride Mylan Tablet Filmomhuld 1mg, 30 stuks, € 24,11 .
Dus ik ging ervan uit dat dat zo ongeveer de prijs wel zou zijn.

Nou uuuhm ik kom net van mijn apotheek vandaan met Finasteride.

Ik kreeg 15 pillen voor € 31,61 !!! van het merk Mylan, toevallig.
Dat zou betekenen dat Finasteride Mylan bijna € 65,00 per 30 pillen - of per maand - kost?

Eenmaal thuis keek ik nog eens naar die rekening en heb ze net daarop gebeld en om dat toch nog eens te vragen.
Blijkt dat je de eerste keer extra moet betalen, a € 17,70 ???? OMDAT ZE UITLEG MOETEN GEVEN?!?! ONGEVRAAGD?! Ik vroeg niet om uitleg. Ik hoef geen uitleg. En ik kreeg eigenlijk niet eens echt uitleg.

Herkent iemand dit? En wat is een normale prijs per 30 pillen bijvoorbeeld? Want ze konden me geen idee geven van wat het me in het vervolg kost. Dat was te ingewikkeld.

p.s. Ik weet dat 5mg wel vergoed word, dat was ik van plan nog met mijn huisarts te bespreken. Maar ik vrees dat mijn apotheek dat nooit meegeeft. Ze bemoeien zich namelijk standaard met voorgeschreven recepten en passen geregeld dosissen aan, met allerlei gezeur van dien.
hoe dat met die "uitleg-kosten" zit weet ik niet preces. ik heb het nooit betaald, maar ik slik al een jaar of zeven fina. als ik het google lijkt het iets van een jaar of vijf geleden en is het inderdaad verplicht. dus lijkt me niks aan te doen.

mijn fina is niet van mylan, maar van teva (ander merk) en kost me +/- 60 euro voor 3 maanden. dus +/- 20 euro per maand.

hoeveel het jou gaat kosten lijkt me niet zo ingewikkeld, tenzij ik iets mis in je verhaal. 31,61 - 17,70 = 13,91 * 2 = 27,82 per 30. dat is dus wat duurder dan teva, dat was laatst bij een ander mylan gebruiker ook zo. bij je apotheek om teva vragen?

Laatst gewijzigd door minten; 4 juni 2019 om 19:15
minten is offline   Met citaat reageren