Discussie: Informatie gevraagd
Los bericht bekijken
Oud 11 april 2006, 09:58   #7
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Welkom Alex.
Het zal je inmiddels duidelijk zijn, er is geen enkele behandeling die in alle gevallen werkt. De meesten van ons zijn door die eerste fase gegaan van alles willen proberen om tóch iets te vinden dat bij hen werkt, om van die vreselijke kale plekken af te komen. Bij de meesten komt dan te zijner tijd toch ook dat moment van berusting, van acceptatie dat er echt niets aan te doen is. Ik ben zelf nu al een jaar in het alternatieve circuit op zoek, loop op dit moment bij een kinesiologe. Overigens zonder resultaat. Maar opgeven... nee, zover ben ik nog niet.

Ik zou je aanraden om sowieso een keer naar een dermatoloog te gaan, ook al is het alleen maar om goede uitleg te krijgen over wat alopecia areata precies is en waarom eigenlijk niets helpt. Als je voldoende vertrouwen hebt in alternatieve behandelingen zoals acupunctuur of homeopathie, dan kun je dat natuurlijk altijd proberen. Maar gebruik daarbij altijd je gezonde verstand. Laat je geen peperdure behandelingen aansmeren waar je geen vertrouwen in hebt. En als je kiest voor de alternatieve weg, lees dan eerst goed de voorwaarden na van je ziektekostenverzekeraar. Ik heb zelf een polis die alle alternatieve behandelingen vergoedt, en dat geeft toch iets meer vrijheid en mogelijkheden om wat dingen uit te proberen.

Succes en sterkte,
Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren