Los bericht bekijken
Oud 5 april 2013, 23:06   #29
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier Bekijk bericht
Ik denk persoonlijk dat dieet wel een rol speelt, maar niemand weet nog precies welke rol. Ik heb in ieder geval weinig bewijs gezien van goede resultaten met alleen het volgen van een bepaald dieet. Daarnaast staat het nog lang niet wetenschappelijk vast wat het beste dieet is, noch voor je haar noch voor je algemene gezondheid.

Neem bijvoorbeeld de bron die jij onlangs hier plaatste ("hair like a fox"). De auteur van dat boek neemt veel stellingen in die tegen de huidige wetenschap ingaan (bijvoorbeeld dat een hoge verhouding verzadigd vet/onverzadigd vet in je maaltijd goed zo zijn). Hoewel dit wel een extreem geval is, zijn er ook bronnen die beweren dat je bepaalde vitaminen altijd in bepaalde verhoudingen moet innemen, omdat ze anders elkaar werking zouden verstoren. Wat betreft algemene gezondheid zijn er ook veel afwegingen te maken; bijvoorbeeld een gezonde huid (vetten nodig) of gezonde bloedvaten (weinig vetten). Dan zijn er ook nog eens de verschillen in behoeften van persoon tot persoon.

Duidelijk is dus dat het heel erg ingewikkeld is om het perfecte dieet samen te stellen, zelfs als het uiteindelijk allemaal wetenschappelijk vaststaat. Tot die tijd lijkt het mij vooral verstandig om proberen gevarieerd te eten en (het liefst via gebruikelijke voeding) voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen.

Een beetje off-topic wil ik nog even kwijt dat LIDL cola wel heel erg smerig spul is.
ik denk persoonlijk ook dat dieet een rol speelt.
het DHT verhaal is denk ik maar een klein deel van de puzzel.
hisdudeness is offline   Met citaat reageren