Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2019, 19:44   #217
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexicang Bekijk bericht
Janneke, dat seborroisch eczeem...
dit heeft de eerste dermatoloog die ik paar jaar geleden heb bezocht toen ook geconstateerd bij mij. Ik moest toen Ketoconazol gebruiken.
Inmiddels ben ik dus een aantal jaar verder en vandaag sprak ik met een vriendin van mij en zij begon er over dat ik ook zoveel ellende heb met pigment. En ineens dacht ik.... ‘ eczeem, schilfers, jeuk (ook soms op huid), extreme allergische reacties, pigmentproblemen (ik heb een bijzondere been, net alsof piment eruit trekt), een Areata plek op mijn schaambeen, haaruitval...
Kan hier sprake zijn van een auto immuun afwijking?’
Het zijn namelijk allemaal, maar dan ook allemaal huidaandoeningen, en volgens mij veroorzaakt door (te snelle?) celdeling(?).
Want celdeling, dat gaat toch sneller in de lente en zomermaanden?

Dit kan toch geen toeval zijn?
Ik heb woensdag een afspraak bij de dermatoloog , ik ga dit zeker aankaarten. Want ik krijg meer en meer het vermoeden dat dit niet gezocht moet worden in het bloed, maar meer in de genen of zoiets.

Vanmorgen moest ik echt mijn haren wassen. Ik kon mijn bed niet uitkomen dus stond te laat onder de douche...
6:30 er onder, ongeveer 7:45 lagen er ruim 200 haren in de wasbak.
Echt, het gaat van niets naar alles in een paar dagen. Te bizar gewoon.
Kon er niet te lang bij stil staan, moest werken.

Merk wel dat ik nu steeds weer twijfel bij alles... is mijn shampoo wel goed? Wast deze wel schoon genoeg? Moet ik toch niet even een shampoo met sulfaten halen? Dat is echt gericht op het feit van de jeuk en de schilfers. Kan met mijn nagel ook ‘gruis’ van mijn hoofdhuid schrapen. Dus te droog? Minder wassen? Enz enz.
Gelukkig zei een collega vanmorgen dat de oorzaak eerder van binnenuit zal komen dan van buitenaf. Ik gebruik de shampoo al een jaar, vandaar.
Ik ben er maar meteen weer heel open over, leek mij wel verstandig.
Ik weet het gewoon ook niet Mexicang, het zal bij jou als ik de reacties lees best wel eens in verband kunnen staan met elkaar. Ik heb wel snel allergieën maar geen pigment problemen. Schilfers hebben volgens mij inderdaad te maken met te snelle celdeling waardoor hoofdhuid sneller dan normaal vernieuwd ofzo en het kan ook komen door verhoogde talgproduktie bij een te droge hoofdhuid. Ik was ook met een natuurlijke shampoo met Proctine Olamine erin voor de schilfers en verder is het voor een droge hoofdhuid, maar of het allemaal helpt??? Proctine Olamnine schijnt net zoiets te zijn als Ketozonazol.Er komen met wassen ook veel schilfers los die dan in mijn haren hangen. Maar ik heb ook dat gruis. Net of er bij elk haarworteltje een korreltje zit als ik onder mijn haren over mijn achterhoofd ga. En ik heb plaatsen met name bij de scheiding en boven oren waar ik vettige schilfers gewoon kan wegkrabben. Dus ik vroeg me ook al af of het wel schoon genoeg wast, of dat ik om de anderste dag moet gaan wassen of dit toch volhouden :confused. Bij mediceuticals adviseren ze iedere dag, maar dan activeer je toch heel erg de talgklieren denk ik dan weer. HA zegt, nooit meer als om de anderste dag. Locaid gehad toen en Selsun om te wassen. Schilfers gingen wel weg. Maar je huid wordt er heel erg droog en daar ga je weer.

Laatst gewijzigd door Janneke100; 15 juni 2019 om 19:52
Janneke100 is offline   Met citaat reageren