Los bericht bekijken
Oud 23 augustus 2019, 19:36   #297
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneke100 Bekijk bericht
Ja, absoluut en dat was juist hetgeen wat zo heerlijk was na alle stress. Druk geweest en dan lekker douchen en haren wassen en dan heerlijk op de bank en s’morgens haren doorborstelen en in staart of vlecht en wegwezen. Ik durf het nu amper aan te raken. Het voelt dan ook alsof ik er dan helemaal alles uit zal trekken.

Ik denk dat de hormoonhuishouding sowieso in de war ligt door de overgang, en dat dat ook heel erg meespeelt in de haaruitval, maar ook in het gejaagde gevoel. Soms weet je niet meer wat waardoor komt, maar wel dat ik het heb en het verre van prettig is. Dus dat kan een homeopaat allemaal meten? Ik lust geen vis, terwijl vette vis heel goed is, daar zitten ook gezonde vetten in. Verder denk ik wel dat ik aan alles voldoende binnen krijg maar dan nog kan het zo zijn dat er bepaalde stoffen niet worden opgenomen. Meet hij verder ook tekorten? Aan vitamines? Ik heb geen idee.

Mijn haren zijn zo fijn geworden dat ik ze op de vloer nog goed zie, maar verder is de hele structuur veranderd naar heel dun haar. Maar vorig jaar toen die uitval erg begon had ik nog lange normale haren en dan had je gewoon een hand met haren als ik er doorheen ging. En ja, van die strengen aan de stofzuigerborstel. je vest vol haren, op het hoofdkussen.

Nee, ik drink het niet. Gewoon niet meer aan gedacht eigenlijk. Ik drink heel veel water, de hele dag door dus ik kan wel een glas tussendoor nemen met een theelepel.

Ja, die snertstress, dat vind ik het moeilijkste van alles. Ik weet gewoon dat het slecht is voor alles. Niet alleen voor mijn haren maar voor heel je lichaam en ik kom er niet vanaf. Het is met die haaruitval nog veel erger geworden trouwens. Net zomin als dat ik van de hoge sensitiviteit afkom. Ja, klopt, bewust rust nemen is heel belangrijk. Ik heb een paar jaar therapie gehad en dan leer je inderdaad dat je jezelf voorop moet stellen, altijd! Dat was zo raar, dan dacht ik steeds, dat kan ik niet maken. Ik was niet gewend om nee te zeggen, want je pikt heel snel dingen op, voelt dingen aan en dan stond ik al vooraan om het op te lossen. Zonder dat je dat bewust doet eigenlijk. En zo ren je jezelf voorbij tot je dus echt niets meer kunt. Ik denk tegenwoordig 3 keer na voor ik alweer roep, doe ik even !! En voel me toch nog heel veel schuldig als ik niet mijn hulp heb aangeboden terwijl ik voel dat er geholpen moet worden. Of als ik op dingen nee zeg terwijl mensen ja verwachten. Dus ik doseer dingen, neem bewust de tijd om na te denken en hoe ik het aan ga pakken etc etc

Zouden wij nog de enige zijn met haarproblemen , wij vullen dit hele topic
Ik mis de rollende poppetjes, want inderdaad, wij vullen dit hele topic!
Maar ik vind het heel fijn hoor, mij helpt het echt! Herkenning is gewoon prettig.

Ik heb twee werkdagen er op zitten. Woensdags gewassen, zodat ik do en vr daar niet mee bezig hoefde te zijn. Maar zoals al verwacht, collega's zien het niet eens, ze zijn bezig met werken en hun eigen ding, we praatten over de vakantie en het voelde voor mij veel beter dan vorig schooljaar, toen was ik zo vreselijk onzeker vanwege mijn haren....

Heerlijk ontspannen douchen, haren borstelen, maskertje, conditioner, haren kleuren enz enz, het is er niet meer bij. Ik bekijk het maar van de andere kant, het scheelt een hoop geld ;-). Ik hoef geen hele zoektochten te maken naar shampoo, conditioner gebruik ik niet, ik heb alleen een grove kam en een klein dun borsteltje, ik verlies mijzelf niet in de hele wirwar en enorme aanbod van haarverzorgingsproducten. Scheelt weer tijd en dat is best wel lekker, aangezien ik nooit tijd over hou, want ik ben druk met niets

Deze week weer druk in mijn hoofd, niet te kort. Ik kan het maar geen halt toe roepen en ik wil zo graag van die drukte en dus van de stress af. Nu helpt het ook niet mee dat mijn dochter ook een druk meisje is en mijn man ook alles in mijn hoofd stopt en mij niet altijd even goed begrijpt.
Ik heb hem al tientallen keren verteld dat hij mijn hoofd niet vol moet stoppen en dat het reduceren van stress mij echt zal helpen.
Maar hij dendert gewoon door en aangezien ik alle controle wil houden.... gaat niet samen he?

Ik krijg die hoogsensitiviteit ook maar niet onder controle, omdat er teveel ballen zijn die onder controle gehouden moeten worden. En lukt het ene wel, dan valt de andere... dus ik zie het best als een gevecht met mijzelf...

Ik weet, er moet iets veranderen, wil ik van bepaalde klachten af komen, maar hoe dan?
Ik ga al naar een psychosomatisch therapeut welke werkt met stress regulering. Ik weet wel hoe het moet, maar ik moet het ook doen. Maar omdat het zo druk in mijn hoofd is, krijg ik dat meestal niet voor elkaar, want dan moet ik daar ook steeds aan denken.

Homeopaat meet niet echt alles door, maar de mijne is ook hoogsensitief, hij voelt mij feilloos aan. Veel mensen hebben moeite met hem, ik had dit jaren geleden ook, toen was ik nog niet zo sensitief. Maar nu niet meer, ik begrijp hem. En hij mij.
Vitamines doet hij niet, volgens mij doen orthomoleculair artsen dit.

Als je geen vis lust, kun je omega capsules slikken, dat is echt heel goed voor je! Ik kreeg als advies de GLA EPA van Orthica. Kleine capsules zonder nasmaak.

Ik denk ook vaak 'kan ik dat wel maken?' als ik eerst aan mijzelf denk. Maar nu de afgelopen twee dagen... wel gedaan. Want ik heb een hieperdepieper collega en zij praat maar door en door, ook als ik bezig ben met werk waar ik mij op moet concentreren. En als ik dan bezig ben dan komt ze met van alles wat ik (of mijn naaste collega) nog zouden moeten doen of over moeten na denken. Naaste collega en ik hebben vandaag en gisteren continue gezegd: "ik ben nu hier mee bezig, dit moet af, dit doe ik eerst". Ik moet wel, anders was ik nu overspannen geweest

Het wordt mooi weer dit weekend! Op zich heerlijk, beetje jammer dat de scholen beginnen en het gelijk zo warm is.
Dit weekend nog een barbecue feestje hier thuis, druk mee bezig, maar ik heb geen overzicht... en man maar doorvragen en praten...
mexicang is offline   Met citaat reageren