Discussie: Zink
Los bericht bekijken
Oud 3 december 2004, 18:14   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Hoe meer DHT, des te meer talg zal er gemaakt worden. Dus hoe MINDER DHT, des te minder vettig de huid zal worden.

Mijn vorige post was wat onduidelijk merk ik ook nu...

Son of Sam

(Kortom: behandelen van alopecia is ook behandelen van acne, mits type I 5AR maar ook genoeg daalt)
Oh oke .

Maar in mijn geval is het volgende aan de hand en dat is misschien wel interessant voor de gedacht hierover.

Ik gebruik, zoals jullie lieve kijkbuiskinderen allemaal weten, Fluridil. Ik kan zeggen dat ik echt goede resultaten behaal: mijn inflammation is volledig onder controle, en mijn haar is zichtbaar dikker geworden waarbij voornamelijk de dunnere 'gaten' langs mijn haarlijn zijn verdwenen. Langs mijn haarlijn heb ik tot ver naar onderen volle en veel vellus haar.

Toch (en hier heb ik een mailtje over gestuurd naar de projectleider van Fluridil die het voor mij gaat navragen bij het onderzoeksteam in hoeverre hiervoor gecontroleerd is) heb ik nog steeds een vette hoofdhuid. Als ik geslapen heb is mijn haar vet en moet het gewassen worden.

Ik heb verder ook wel een vrij vette huid (het wordt wel minder merk ik met de tijd), maar ik heb nooit last van acne (gehad).

Ik vermoed dat de AR van de talgkliertjes anders werken dan die van de follikels. Hoe anders kan Fluridil zorgen voor verbetering, terwijl de talgproductie nog steeds hoger is dan 'normaal'?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren