Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2007, 10:01   #69
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vroegahh Bekijk bericht
Gegroet,

Mijjn naam is Thomas ik ben recentelijk (16 augustus) 19 jaar geworden. Vanaf halverwege winter ben ik geconfronteerd met stevige haaruitval. Tot die tijd had ik mooi lang haar. In de douche vielen er tijdens het wassen van mijn haar opvallend veel haren uit. Ik dacht toen: misschien een gekke dag, maar toen ik het de dag erna en die dag erna weer had kreeg ik al een vermoeden dat ik genen van mijn vader had overgenomen: de uitvaltijd was begonnen. Ik ben sindsdien mijn haar voor lange tijden niet gaan wassen totdat mensen zeiden dat het er niet uizat. Sinds die tijd ben ik het weer gaan wassen en later ook met rooscure.

Mijn vader had vroeger ook last van zeer stevige en snelle haaruitval op jonge leeftijd en was al zeer snel kaal. Op welke leeftijd hij kaal was weet ik niet, ik meen dat dit al rond zijn 23e jaar was. Hij heeft momenteel alleen nog maar het bekende eiland op het achterhoofd.

Elke dag vallen er bij mij ontzettend veel haren uit. Ik dat was ook de reden voor mij om mijn haar anderhalve maand geleden met de tondeuse af te scheren (standje vier). Ik heb nu al last van behoorlijke inhammen en dun haar op de voorkant van mijn hoofd. Je kan het met de weken zien verminderen. In de douche valt er echt belachelijk veel haar in één keer uit.

Toen ik op dit forum las over de roscure shampoo ben ik deze meteen gaan halen. Deze gebruik ik nu 2-3 keer per week sinds ongeveer 2 maanden. Ik heb tot op de dag van vandaag geen dagen gehad dat het haar minder is uit gaan vallen.

Ik vroeg me af of er meer van mijn gevallen zich op het forum bevonden en wat zij doen met hun probleemmet nadruk op medicatie als shampoo's en andere middeltjes (tabletten, voeding) en of dit daadwerkelijk loont.

Ik hoop dat er voor mij binnen 5 jaar een oplossing op de markt komt, in ieder geval Hallo iedereen!
Thomas,

Je kunt op dit forum het haarwoordenboekje raadplegen, mannen gebruiken soms Finasteride ook daarover wordt info gegeven. Minoxidil is een niet hormonale lotion die eveneens kan helpen. Raad je aan eerst het hw boekje door te nemen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren