Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2017, 13:05   #5
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeltje336 Bekijk bericht
Beste Céline,

Ik begrijp je verdriet erg goed. Zit in hetzelfde schuitje. Heb zeer dun en nog weinig haar. Probeerde al meerdere malen een pruik maar dat jeukt zo .Bij mij toch. Ik ken mensen die daar geen last van hebben. Ik verlies nog steeds veel haar. En ben bang dat ik toch een pruik zal moeten dragen. Ben er erg depressief van. Wil best met je communiceren maar heb geen smartphone en kan niet werken met whapps. Wil wel bellen. Maar waar woon je? Ik ben van Belgie. Anders kunnen we ook mailen, als je je jouw mailadres wil geven. Je ziet maar. Courage!!!
Je huisarts of dermatoloog kunnen een jeukende huidaandoening mogelijk behandelen. En er zijn mensen die opgewekt door het leven gaan met een pruik. Het kan ook erg opluchten om daar open over te zijn tegen familie en vrienden, en om er zelf ook eens om te kunnen lachen.

Natuurlijk heb je soms ook behoefte om er flink om te huilen, en om troost te zoeken bij vrienden. Dat is ook prima, want haarverlies is ook erg vervelend. Maar het is ook niet nodig om in dat verdriet te blijven hangen, lijkt me. Want je kunt je ook richten op leuke interesses en activiteiten en fijne contacten. En er zijn nog veel ernstiger problemen dan haarverlies.

Courage.
theo sluis is offline   Met citaat reageren