Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2008, 21:40   #1
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
mijn fue behandeling bij Laser Aesthetic Dusseldorf

Hallo allemaal,

een tijd geleden had ik van Laser Aesthetic een fue behandeling aangeboden gekregen, omdat ik niet tevreden was over het litteken na wat ik na mijn 1 ste haartransplantatie in 2000 had overgehouden en over het uiteindelijke eindresultaat van die haartransplantatie. Vandaag was dus de dag van de fue behandeling.

Nadat mijn vriendin en ik gisteren in Dusseldorf waren aangekomen, werden wij door Dr. Villnow bij de kliniek ontvangen. Dr.Villnow liet ons onze kamer zien, welke er echt keurig uitzag en gaf ons de sleutel van de kliniek, zodat we de kliniek inkonden, voor als we de stad nog even inwilden, voor o.a. een hapje eten.

De volgende dag was het zover. We kregen een ontbijt aangeboden en om 8.00 zou de behandeling plaatsvinden. Eerst kreeg ik een medische wasbeurt en werd er een stuk haar vanachter op mijn hoofd weggeschoren. Daarna gingen we naar de behandelkamer en moest ik op mijn buik op een soort ligstoel plaatsnemen en de zusters vertelden mij dat ik nu in het donorgebied zou worden verdoofd. Ze vertelden mij eerlijk dat het niet het aangenaamste van de behandeling was, maar ik vond het gelukkig vrijwel pijnloos. Daarna werd er dus met een klein boortje de donorharen weggenomen, hetgeen erg prettig verliep.

Na ongeveer een kleine 3 uur waren ze klaar met het wegnemen van de donorharen. Het bleek dat ze 700 transplantaten eruit konden krijgen, hetgeen te vergelijken is met ongeveer 2100 haren. Meer was er bij deze behandeling niet uit te krijgen, aangezien na het kortscheren van mijn haar werd geconstateerd dat mijn haren best wijd uitelkaar staan, dus met redelijk wat tussenruimte. Na het wegnemen van de haartjes uit het donorgebied, kwam Dr.Reith langs om de om de plekken te markeren waar de haartjes geplaatst moesten worden.

Na een pauze van zo'n 30 minuten werd ik verdoofd door Dr. Reith en maakte hij de grafts voor mij HT. De gaatjes werden het meest verdeeld aan de voorkant van mijn hoofd, aangezien ik mijn aangezicht graag behandeld wilde hebben.

1 zuster kwam niet lang daarna langs om de haartjes erin te zetten, hetgeen ook zeer prettig verliep. Tegen een uur of 1 was de HT voltooid en kreeg ik nog een medische wasbeurt en kreeg ik nog een drukverband, medicatie en een doekje voor s'nachts voor over mijn kussen heen mee naar huis toe.

Deze fue behandeling was me echt super meegevallen, ik kan niet anders zeggen. Heb op het moment van schrijven een licht drukkend gevoel op mijn hoofd, maar dit is te overzien. Vind het persoonlijk echt een veel fijnere methode dan de FUT methode, maar dat geldt voor iedereen natuurlijk weer anders.

Zou bij een eventuele vervolgebehandeling dan ook zo weer naar Dusseldorf toegaan, want het was een kort maar prettig verblijf.

Foto's volgen nog.
vin79 is offline   Met citaat reageren