Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2019, 19:44   #287
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Willow, erg toch hè, ik ging destijds op het Eco keurmerk af maar dat zegt blijkbaar allemaal niets. Je moet inderdaad alles zelf opzoeken en heel vaak zitten er addertjes onder het gras. Niet alleen bij Urtakram ben ik achter gekomen. Het blijft zoeken en proberen. Maar misschien als jij er geen hinder van hebt en je hoofdhuid gezond is dan kun je er gewoon mee doorgaan misschien. Maar mocht je willen veranderen dan tip ik nog naast Mexicang de shampoo’s van Macrovita, die heeft ook sulfaatvrije shampoo’s in hun assortiment die mij goed bevallen.

Ik had een tijd geleden een shampoo en lotion besteld bij Hairkeeper. Hairkeeper heeft een website en daar staat alles in wat wij graag willen geloven
https://www.hairkeeper.eu/content/over-hairkeeper
en het ziet er heel geloofwaardig uit. Puur natuur met geweldige resultaten. Ik bestelde een shampoo en lotion. De shampoo is denk ik wel oke, maar de lotion stond stijf van de alcohol. Ik heb gemaild dat alcohol mijn hoofdhuid erg heeft uitgedroogd en dat ik dat wilde omruilen of retourneren. Ongeopende verpakkingen konden omgeruild worden, maar ik kreeg geen antwoord. Het contactformulier ingevuld, geen antwoord. Gebeld, dan krijg je een apparaat welke klacht je hebt en dan hoor je ook niets meer. Nog een keer gebeld met de vraag of hij terug wilde bellen, nooit meer iets gehoord. Kortom, niet te bereiken, terwijl hij claimt dat als er geen resultaat zichtbaar is binnen drie maanden je het geld terugkrijgt. Hoe je dat ooit zult terugkrijgen is mij een vraag want deze meneer is gewoon onbereikbaar en hij biedt pakketten aan voor drie maanden voor flink wat euro’s en het werkt het best als je het drie maanden aanééngesloten gebruikt natuurlijk.

Oke,ik was bijvoorbeeld op zaterdag en dan pas op dinsdag, maar dat vind ik eigenlijk te lang, dus ik doe het nu ook liefst om de anderste dag. Het haar is superzacht inderdaad en mijn haar is al zo fijn, dan wordt het net babyhaar, maar hoofdhuid voorop en die lijkt echt te kalmeren. Schilfers komen er nog weinig af en de huid lijkt beter van kleur zegt mijn man, ik zelf kan dat niet zien maar voel wel dat het minder jeukt.

Net als jullie zie ik door de bomen het bos niet meer soms als leek en het ene spreekt soms het andere weer tegen. Zolang je geen problemenhuid of haren hebt dan komt het denk ik niet zo heel nauw, mits je milde sulfaten kiest en het niet overmatig gebruikt. Maar eenmaal in de molen van problemen dan wordt het erg lastig wat je moet kiezen. Ik kijk ook op de blog van Dr.Jetske Ultee Mexicang en die heeft dat allemaal piekfijn voor ons uitgezocht. Voor alle types haar en huid somt ze de voordelen op van shampoo’s en conditioner’s, maar ook alle nadelen komen aan bod en dat vind ik wel handig. Ja klopt, menthol wordt ook vaak in producten gedaan volgens deze dokter Ultee, dat geeft een fris schoon gevoel maar volgens haar irriteert het de hoofdhuid heel erg. Lavendel las ik ergens is heel goed tegen schimmels en gisten, ik had nog een flesje staan( ooit aangeschaft voor een heel ander doel) maar ook dat bleek weer niet goed te zijn. Alcohol bovenin de productenlijst is ook foute boel en ga zo maar door.

Ik heb hetzelfde gehad met diverse gezicht crème’s, brandende vlekkerige huid van vaak duurdere merken, dan verwacht je dat niet, en uiteindelijk heb ik nu al jaren een crème van Nivea en daar kan ik wel tegen dus ook merk zegt niet altijd alles.

De overbekende vakantiestress Met lijsten ga je altijd goed , ik heb trouwens overal boekjes en lijstjes voor, zonder blijf ik nergens. Wij zijn ooit vertrokken zonder jassen. Vergeten! Meteen al bonje natuurlijk, jij zou toch, nee jij zei etc. Vakantiestress is niet goed voor de nachtrust inderdaad , maar dadelijk 14 dagen om uit te rusten. Veilige vlucht en lekker genieten!

Laatst gewijzigd door Janneke100; 3 augustus 2019 om 20:20
Janneke100 is offline   Met citaat reageren