Los bericht bekijken
Oud 21 december 2006, 18:51   #3
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Als je op bijvoorbeeld het medicijnen-gedeelte van Haarweb kijkt, dan kom je honderden threads tegen over allerlei mogelijk werkende middelen.

Misschien wil je ons wel eens wijzen op middelen die 'weggemodereerd' zijn. Ik heb zoiets nog nooit zien gebeuren. Of is het zoiets als het bekende feit dat de CIA Marsmannetjes verstopt en we ze daarom nooit zien? De berichten zijn er niet, de middelen die je graag besproken zou zien worden niet besproken omdat de Haarwebpolitie die wegmodereert ....

Is dat misschien gebeurd met alle threads die je zelf ooit gestart bent? Ik zie er maar twee in je lijstje, over Char en iets over 'op zoek naar een wonder', niet eens haargerelateerde onderwerpen.

Overigens, dat je veel over finasteride leest komt niet door je Haarwebpolitie, maar doordat veel mensen het gebruiken en doordat het voor velen daarvan echt heel goed werkt.
Beste AnthonieH.

Ik heb in het verleden meerdere nieuwe onderwerpen gestart, waarbij na een uur het onderwerp al was verdwenen. Het bleek ergens onder een hele ander thread te staan.
Helaas heb ik geen schermafdruk meer van het moment dat ik ze plaatste, dus ik kan het je niet laten zien.
Maar je mag van mij aannemen dat het geen CIA marsmannetjes verhaal is.
Ik duid ook niet zo zeer op alternatieve medicijnen, maar meer op bijvoorbeeld methodes.
Hier een voorbeeldje.
Zodra er methodes worden aangehaald, neem als voorbeeld "genezing door bewustzijn", dan wordt dit linea recta onder de New Age Thread gezet. Naar mijn mening twee zaken die niet onder een thread behoren te vallen, maar dat inzicht is persoonlijk. Ik kan zelfs tegen mijn inzicht in begrijpen dat men hier het label "New Age" aan hangt om een overzichtelijk forum te handhaven. Het is slechts een voorbeeld, zo zijn er nog vele. Let op: ik ga hier niet de discussie aan of dat daadwerkelijk een werkbare methode is en of dat op Haarweb thuishoort.

Begrijp me a.u.b. niet verkeerd:
Ik ben een groot voorstander om gelijksoortige onderwerpen samen te voegen. Dit om de duidelijkheid van het Haarweb te vergroten en zo een waardevol forum te creëren. Geen enkel probleem dus met bepaalde acties van de Haarwebpolitie.

Maar!

Deze thread gaat over het feit dat de Haarwebpolitie selectief bezig is.
Als je bijvoorbeeld het woord finasteride in de uitgebreide zoekfunctie invoert, (Advanced Search), en je kiest daar ook nog eens de optie " Search titles only", dan krijg je (op het moment dat ik dit schrijf) 205 onderwerpen over Finasteride. Ik begrijp dat je meerdere threads nodig hebt gezien de grote aantal reacties betreffende Finasteride, maar de meeste threads hebben minder dan 10 reacties en zijn wel heel duidelijk samen te voegen. 205 threads over nagenoeg hetzelfde vind ik zeer onoverzichtelijk!
Dit samenvoegen wordt dan juist niet gedaan, terwijl het onderwerp Finasteride blijkbaar erg gewild is.
Hier is dus duidelijk sprake van een selectief moderator gedrag.
Je zou haast gaan denken dat dit om bepaalde redenen juist zo breed wordt toegestaan, maar die speculatie zal ik verder achterwege houden.

Ook zou ik mijn complete bijdrage lijst nog maar eens nazien, dan zul je zien dat ik beslist wel over meer onderwerpen heb geschreven.
gletscher is offline   Met citaat reageren