Los bericht bekijken
Oud 22 december 2006, 00:51   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Da's nu precies waar het mis gaat op Haarweb. De actieve moderatoren, ofwel de Haarwebpolitie. Dat ze misschien inconsequent optreden aangaande onderwerpen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten is tot daar aan toe, maar nog erger is het met de onderwerpen die juist wel binnen de kernonderwerpen van Haarweb vallen. Daar wordt namelijk ernstig met verschillende maten gemeten. De 'alternatieven' worden liefst zo veel mogelijk onder een noemer weggemodereert, terwijl de finasteride gerelateerde onderwerpen zo breed mogelijk gedragen worden. Hoewel we allemaal weten dat dit tot nu toe het misschien het "beste" (let op de quote tekens!!!) middel is, vormt dit echt geen heilig middel voor een absolute en bevredigende oplossing voor iedereen. Je hoeft dit maar een keer zelf te ondervinden als je, je leven aan het vergallen bent door alle blijvende bijwerkingen en schade die het kan veroorzaken. Juist door een gelijkwaardig moderator beleid te geven aan misschien nu oncontroversiële methodes en middelen, zou Haarweb best in staat kunnen zijn revolutionaire oplossingen aan het daglicht te stellen. Hier zou het dan ook groot in kunnen worden. Nu lijkt het wel een smalbandige politiestaat en dat is verdomd jammer.
Ik heb enkele posts afgesplitst van deze thread omdat ze heel ergens anders over gingen. Ik zal hier even serieus op ingaan maar ik vind het wel heel jammer hoor dat ik hier nu mijn energie in moet steken.

Je zegt dat ik geen ruimte laat voor alternatieve oplossingen en je vermoedt zelfs een complot: ik zou stiekem jouw alternatieve threads verwijderen of samenvoegen met een New Age-thread (waarvan ik het bestaan niet eens weet).

Beste Gletscher, ik heb werkelijk nog nooit wat verwijderd en ik heb ook niets tegen discussies over alternatieve oplossingen. Dat neemt niet weg dat ik zelf sceptisch kan zijn en in een ander type oplossing geloof, maar dat mag hopelijk ook op een forum. Ik laat in ieder geval de ruimte voor iedere discussie. Wie weet heb ik in een enthousiaste bui wel eens een thread samengevoegd met een ander, maar nooit met kwade bedoelingen. Als je het met iets niet eens bent, stuur me dan een pemmetje, mailtje of laat in dit subforum een berichtje achter en dan kunnen we kijken of het anders kan. Ik heb echter nooit wat van jou gehad en nu is HaarWeb opeens een politiestaat.

Het raakt me ook persoonlijk dat je zegt dat het modbeleid ervoor zou zorgen dat men massaal naar de fina grijpt. Natuurlijk, als mensen het met goedkeuring van hun huisarts slikken en er goede resultaten mee behalen zonder bijwerkingen (wat nog altijd de grootste groep is), sja dan kan ik daar moeilijk wat tegen hebben. Maar ik doe zo mijn best om ook de negatieve kanten van dit soort middelen te laten zien. Ik heb het haarwoordenboekje volgeplempt met gezondheidswaarschuwingen, roep iedereen op om 5AR-remmers alleen in overleg met een arts te nemen en bericht vaak over mijn eigen gezondheidsproblemen door 5AR-remmers.

Het beeld dat jij schetst van mods die alleen maar kritiekloos de 'harde medicijnen' aanraden en niets moeten weten van alternatieve oplossingen klopt dus simpelweg niet. Dat er zoveel threads over finasteride worden geopend stoort mij ook, vandaar dus dat ik ze zoveel mogelijk probeer samen te voegen. Van mij mag iedereen in zijn complottheorietjes geloven maar laat mij er ajb buiten. Dank u.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 december 2006 om 01:09
Tiuri is offline   Met citaat reageren