Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2006, 01:07   #25
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik heb in het verleden al vaak genoeg mijn mening gegeven over Transhair, dus ik ga dat nu niet weer doen.
Enerzijds gaat die advertentie ook wel tegen mijn gevoel in, maar ik vind dat onze Webmaster ook een sterk punt heeft door te beweren dat je alleen maar objectief kunt blijven door geen enkele kliniek te weigeren.
En dat is natuurlijk ook wel zo.
We hebben er achter de schermen al vaak over gediscussieerd, maar ik blijf moeite hebben met deze zin:

"Je kunt alleen maar objectief blijven door geen enkele kliniek te weigeren."

Als dat al zo is dan vraag ik me af of objectiviteit wel wenselijk is, want dan betekent het in de praktijk dus dat alles is toegestaan en dat je je eigen principes geheel buiten beschouwing laat. En laat ik dat nou net heel mooi en belangrijk vinden, principes. In de praktijk leidt een dergelijk vrij "objectief" reclamebeleid ertoe dat types als Boersma kunnen gaan adverteren met schreeuwerige en misleidende koppen, met als gevolg meer mensen die op een verkeerde manier door de verkeerde persoon worden "geholpen" voor hun kaalheid. Leve de objectiviteit!

Juist hierdoor zie je vaak enorme terughoudendheid met reclamebeleid bij heel veel instanties die objectiviteit juist hoog in het vaandel hebben staan. Een mooi voorbeeld is de BBC, die in het geheel geen reclame uitzendt. Ik ben blij dat die discussie over de Nederlandse publieke omroep recentelijk ook weer is opgelaaid. Een goed voorbeeld van een website met een ideologisch en tegelijkertijd uitstekend advertentiebeleid is Hyves.

Maargoed, de Webmaster heeft hierover een andere visie, en die zal ie binnenkort ook nader toelichten heb ik begrepen. Ik vind het in ieder geval heel belangrijk dat hij dit heel bevlogen kan verdedigen en dat het dan nog een (redelijk ) goed verhaal is ook. Ik vind het dan minder belangrijk of je het met elkaar eens bent of niet, andermans meningen moet je gewoon respecteren.

Overigens lees ik wel twee opmerkingen in deze thread waar van mij nog wel nader over nagedacht mag worden:
- Of de titel van de advertentie niet gewijzigd kan worden gezien het ietwat hoge misleidinggehalte van de huidige.
- Is het wenselijk als er reclame gemaakt kan worden voor onderwerpen waar de subfora niets mee te maken hebben (in dit geval: een HT-advertentie in het medicijnenforum). Naar mijn mening komt hier wrijving met een regel uit ons eigen HH-reglement, namelijk die van het verbod op off-topic postings.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Tja, meningen verschillen nou eenmaal.

En de lucht in prijzen is weer het andere uiterste.

Als moderator zou ik mezelf in dit geval wat meer op de achtergrond houden.
Als het echt zo'n kutbedrijf is dan zullen er vast meer dan genoeg anderen zijn die dat hier gaan verkondigen.
Het meeste leed op aarde wordt niet veroorzaakt door de mensen die vreselijke ideeën verkondigen, maar door de mensen die er vanaf de zijlijn zwijgend naar staan te luisteren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 5 juli 2006 om 01:44
Tiuri is offline   Met citaat reageren