Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2006, 16:14   #3
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Ik begin er zelf steeds meer van overtuigd te worden dat langdurig pilgebruik (in welke vorm ook) één van de oorzaken is van het feit dat zoveel jonge vrouwen last hebben van haaruitval.

Ik weet niet of je een regelmatige cyclus hebt maar misschien moet je eens overwegen om totaal met geboorteregeling via hormonen te stoppen en over te gaan naar meer natuurlijke methodes. Als je cyclus regelmatig is en je bent wat ouder (dus minder vruchtbaar) dan kan je eventueel opteren om te werken met de temperatuurmethode. Per maand zijn er een behoorlijk aantal dagen waarop je niet vruchtbaar bent, op de andere vrij je dan met een condoom.

Ikzelf heb heel veel zin om te stoppen met de pil, momenteel durf ik nog niet omdat ik er mentaal klaar moet voor zijn dat mijn haaruitval dan misschien plots heel erg zal worden. Anderzijds hoop ik ergens dat het door te stoppen met de pil misschien wel beter wordt.
Het is in elk geval zo dat mijn vader wel kaal is maar ben blijkbaar toch de eerste vrouw in mijn familie die last heeft van AGA, dus wie weet komt het toch wel door m'n langdurig pilgebruik.
Helen64 is offline   Met citaat reageren