Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2015, 16:18   #790
k.alend
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2013
Berichten: 23
Hoi Javier,

Wat mij betreft is dat ook niet heel chique, maar dit was de enige manier om mijn punt duidelijk te kunnen maken.
Om namelijk echt een goed oordeel te kunnen vormen over de procedure, heb je een set van willekeurige foto's nodig van een persoon, onder zoveel mogelijk verschillende lichtomstandigheden. Bij niet publieke figuren moet je het doen met promotiemateriaal dat onder gecontroleerde lichtomstandigheden gemaakt is of zelf gepubliceerd materiaal als facebookfoto's(dat zal er dus altijd wel goed uitzien).

HIS heeft ook wel publieke figuren getatoeëerd, zoals deze:
- https://www.youtube.com/watch?v=5pnzEhCDTGs
- https://www.youtube.com/watch?v=FcYmjga-Xr0 (Nathan James Biggs)

Bij persoon uit vorige post was het meeste beeldmateriaal beschikbaar, dus daarmee het meest geschikt om een objectief beeld over de procedure te kunnen vormen.

Daarnaast is dit geen privacyschending, aangezien dit beeldmateriaal al publiekelijk beschikbaar is en iedereen is vrij om zijn eigen oordeel hier over te vormen.
Natuurlijk kan ik er inkomen dat iemand liever niet heeft dat er over SMP gespeculeerd wordt. Als publiek persoon moet je je echter bewust zijn van deze consequenties. Er wordt ongetwijfeld op verschillende fora ook gespeculeerd over haartransplantaties van weet ik niet wie.
Het zou in ieder geval niet de reden moeten zijn dat wij hier geen inhoudelijke discussie kunnen voeren over SMP, want daarvoor zijn we hier tenslotte.

Daarbij komt dat het natuurlijk echt niet mijn intentie is de betreffende persoon te bashen. Ik geef in die onderste video's juist aan dat ik het er daar geslaagd uit vind zien.

In die andere foto's/video's is de smp niet tot nauwelijks zichtbaar. Dat betekent dus dat het er in sommige gevallen wel en in sommige gevallen niet goed uitziet en je hiermee kunt stellen dat je er dan alsnog op vooruit bent gegaan en de smp dus een verbetering is.
Wat mij persoonlijk wel stoort is dat het verschil tussen pigmentatie en glad geschoren zo groot lijkt. Echt haar reageert onder invloed van fel licht dus niet hetzelfde, zelfs niet wanneer glad geschoren.
En dat smp dus undetectable is, gaat er dan niet in bij mij, zeker bij de wat hogere Norwoodschalen.

Tenzij hij hier 1 of meer dag niet geschoren heeft, dan zou ik dit nog enigszins 'acceptabel' of te verwachten vinden.

Aangezien ik uiteindelijk natuurlijk niks anders doe dan deze optie voor mijzelf verkennen, zie ik natuurlijk het liefst dat mijn argumenten worden ontkracht




Samengevat:
Intentie van mijn post is om aan te tonen dat je verder moet kijken dan alleen de promovideo's van aanbieders. Juist publieke figuren helpen je dan om je een objectief beeld te kunnen vormen.

Laatst gewijzigd door k.alend; 4 januari 2015 om 16:52 Reden: naam publieke figuur verwijderd, zodat niet vindbaar via Google
k.alend is offline   Met citaat reageren