Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2002, 19:05   #9
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hoi Ilseke en de andere,
Bedankt voor je lieve woorden, fijn om te lezen....
Van de ene kant heb ik wel de behoefte om te schrijven en van de ander kant ook niet.
Ik voel me all een paar dagen niet lekker. Ik ben snel geiiriteerd, voel me onzeker, moe en soms ook weer angst. Angst heb ik al veel gehad (de afgelopen jaren), soms is het minder aanwezig en soms komt het vrij plotseling weer erg boven. Ik ben onrustig en een beetje down. Nou vraag ik me af of dit te maken heeft met de 'pluk-aanval van een paar dagen geleden, of dat de pluk-aanval al een teken was dat er weer een 'onrustige' periode aankwam.
Sterke gemoedschommelingen zijn voor mij niet nieuw, heb ik al sinds vroege pubertijd. ik heb periodes waarin ik ontzettend 'naar buiten gericht ben', contacten opzoek, dingen onderneem, actief en energiek ben. Daarentegen heb ik ook periodes van somberheid, zinloos gevoel, constant bezig met de vraag van het/mijn bestaan, de wereld, het leed de onrechvaardigheid mijn leven...en mijn gedachten gaan maar door, die kan ik nauwelijks stilzetten. Ik ben dan ook onzeker en een beetje 'futloos' ofzo, alles kost me dan teveel energie lijkt wel.
Soms denk ik dat er voor mij een link zit in de ttm en deze gemoedstoestanden en soms denk ik ook van niet, i don't know...
Ik heb een hele onregelmatige cyclus van de menstruatie, en dat speelt ook sterk mee bij mijn gemoed. Ik moet nu bijvoorbeeld al 2 weken geleden ongesteld worden maar het komt maar niet, maar ik voel wel al twee weken die pms klachten.
Misschien ga ik binnenkort naar een homeopaat om iets te doen zodat de gehele cyclus wat regelmatiger wordt en misschien heeft dit dan ook invloed op mijn gemoed. Dat die pieken en dalen wat milder worden ofzo....
Ik heb trouwens het idee dat er echt relatie zit in mijn trek-drang en de menstruatie. Herkennen jullie dit?
Op het moment dat ik ongesteld wordt en ongeveer de twee weken daarna trek ik over het algemeen nauwelijks, en voel ik me rustig. Vervolgens heb ik dus 3,4 of 5 weken voordat ik weer menstrueer, en die weken is de drang echt sterker. Hoe dichter ik bij de menstruatie kom, hoe sterker de drang, zo lijkt het.
nou, ik ga even wat koken. dag allemaal tot snel.
groeten eus.
eus is offline   Met citaat reageren