Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2017, 16:00   #2
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irina60 Bekijk bericht


De primaire functie van ons haar is nauw verbonden met onze hersenen
.
Ons haar is de informatie kanaal van onze hersenen


Ons haar scant de informatie van de omgeving en stuurt deze naar de hersenen. En stuurt de informatie van de hersenen terug naar onze omgeving. Daarom zit die zo dicht bij de hersenen.
(Dit feit was goed bekend bij onze voorouders maar de informatie daarover ging voor verschillende redenen verloren or verborgen gehouden. )

Tijdens de Vietnamese oorlog werd dit feit hard bewezen door reeks van psychologische onderzoeken- zie verkorte info daaronder:

"According to U.S. Governmental studies conducted during the Vietnam War, a connection between hair and intuition was discovered. Groups of Native Americans were recruited for the war effort due to their demonstrated and unmatched tracking skills. However, once given the standard G.I. enlisted haircut, their previously tested skills were found sorely lacking.
Among the theories and explanations gained from this experience was that hair acts as a sort of antenna system. Each individual strand can act as an antenna while collectively hair serves as antenna array. It makes sense. How often has your intuition reached out to you by making the hairs on the back of your neck stand? This gives a whole new meaning to the phrase “hair raising experience.”


Het haar is de orgaan die het dichtst bij de hersenen zit en toch zien we dat niet. Iedere dag kijken we naar onszelf in de spiegel en iedere dag worden we aan deze belangrijke informatie herinnerd maar niemand merkt het.

Wat betekent deze kennis voor ons?

Eigenlijk- het antwoord op al je haarproblemen
.

Door het herstellen van de relatie haar-hersenen creëren we een omgeving waarin ons haar zich gaat herstellen. Zonder medicijnen, smeersels of naalden in je hoofd. Ons lichaam weet het, we moeten het alleen doen. Ik doe het zelf en zie zelf hoe snel mijn haar reageert en hoe snel ik de stress de baas ben met de simpele oefeningen met mijn handen in mijn haar. Letterlijk met mijn handen in mijn haar. Niks meer. Geen medicijnen, geen naalden, geen speciale diëten. Wel op maat geadviseerde shampoo en conditioner (mevr. Stankevich is bio-chemist en heeft 15 jaar ervaring in de cosmetica industrie als ontwerper van haar producten).

Ons haar is onze kracht, onze antenne en transmitter in de snelle veranderende wereld. Koester het en het zal je leven verbeteren. Behandelt het met liefde en respect en zoekt naar manieren om haar primaire functie te herstellen, de rest komt van zichzelf.

Alle andere pogingen en behandelingen zijn symptoombestrijding en brengen je meer teleurstelling, verloren hoop en geld en ongelukkig leven. Daarom zie ik geen “happy stories “ hier.
Hoofdhaar als informatiekanaal. Het is een interessante en creatieve theorie, die wereldnieuws zou zijn, als het zou kloppen. Maar je zou meer overtuigen, als je die theorie zou kunnen onderbouwen met weblinks naar specifieke en recente wetenschappelijke onderzoeken, die gedaan zijn in samenwerking met een universiteit.

En als de gemillimeterde GI-haircut inderdaad de intuïtie van militairen zou belemmeren tijdens de Vietnam-oorlog, waarom is gemillimeterd haar dan 40 jaar later nog steeds wereldwijd de standaard voor militairen?

Laatst gewijzigd door theo sluis; 28 februari 2017 om 17:09
theo sluis is offline   Met citaat reageren