Discussie: hersenstimulatie
Los bericht bekijken
Oud 14 april 2003, 14:20   #11
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
ik weet niet eens of ik zozeer tegen die operaties ben... TTM wordt veroorzaakt door een "storing"in een deel van de hersenen heb ik ergens eens gelezen. Als je er dan wat neurologiehandboeken leest, lees je veel verhalen over mensen die eerst een stoornis hadden en na de operatie niet meer. Heeft te maken met kwabben, verbindingsgebieden enzovoorts. Ik kan nu even geen voorbeelden noemen (handboek ligt op kot en ik ben nu bij mijn ouders), maar ik vond het best overtuigend (misschien ook wel omdat ik het graag WIL geloven...).
En stel je dan toch eens voor: je hele leven lang (of toch een groot deel daarvan) trek je om onbegrijpelijke redenen haren uit je lichaam en na een operatie ben je er patsboem vanaf...
Lichamelijk is er niets mis met ons, zegt Grover. Oke, in somatisch opzicht niet, maar fysiek is er toch wel iets dat niet klopt aan ons. Omdat we dat zelf veroorzaken klopt het psychisch dus ook niet. Om te voorkomen dat mensen me verkeerd begrijpen: ik zeg niet dat we geestelijke wrakken zijn, maar we zijn het er wel over eens dat er ergens een hersenspinsel is dat niet klopt. Als ze die nou weg kunnen halen: ik zou er blij mee zijn!!!
Maar 35% is inderdaad niet genoeg. Zoals Oilily al opmerkte: wij hoeven maar 1 slechte dag te hebben en al ons "spaarwerk" is foetsie.
En toch... ik ben geïnteresseerd, ik probeer het een beetje te volgen vanaf nu...
Fara is offline   Met citaat reageren