Los bericht bekijken
Oud 27 maart 2021, 20:39   #7
WirelessWire
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2021
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Genen zijn een indicatie, geen garantie. Niemand hier kan jou garanderen dat je later niet kaal wordt. Ik zou je aanraden om je angst te "formaliseren": je schrijft dat je je inhammen nu geen probleem vindt. Prima! Neem elke maand een foto op dezelfde plek onder hetzelfde licht en houd in de gaten of je verschil gaat zien.
Probeer je gedachten te beperken tot dat ene moment elke maand, en er de rest van de tijd niet meer aan te denken. Je houdt je situatie dan goed in de gaten, en kan de rest van de tijd misschien wat meer genieten van het haar dat je nu hebt. Mocht je nou echt achteruit gaan tot het punt waar je er zelf niet meer gelukkig mee bent, ben je nog ruim op tijd voor allerhande actie.
Maar echt, geniet wat meer van het nu, en maak je wat minder zorgen over een toekomst die misschien wel, misschien niet komt. Echt niemand kan dat voorspellen.
Je hebt helemaal gelijk. En ik snap ook eigenlijk wel waarom je zegt dat niemand het zou kunnen voorspellen. Bij niemand niet. Zelfs bij iemand die nog een NW0 haarlijn zou hebben op zijn 30ste. Zoals ik idd al aangaf. Zoals ik het nu heb, en ook hoe mijn opa had, geen probleem, daar kom ik wel mee weg. Alleen ik ben een persoon die vaak met zijn gedachte naar het ''negatieve'' toe gaat en ik struggle daar soms heel erg mee aangezien ik het worst case scenario ga inbeelden.

Ik ga het advies opvolgen wat jij zegt. Ik denk dat dat voor mijn mentale rust ook het beste is. Want ik merk eigenlijk dat ik er te veel mee bezig ben. Vind het ook lastig om te genieten in deze tijd als ik eerlijk ben. Maar goed, dat is natuurlijk een heel ander onderwerp

Laatst gewijzigd door WirelessWire; 27 maart 2021 om 20:45
WirelessWire is offline   Met citaat reageren