Los bericht bekijken
Oud 24 december 2017, 11:52   #15
Klaas26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 7
Mijn ervaring bij HASCI

Hierbij mijn korte verslag van mijn ervaring bij HASCI

In 2012 na een aantal consults bij verschillende aanbieders uiteindelijk gekozen om bij HASCI een kleine transplantatie van 1000 grafts te ondergaan. Ik wilde het beste hebben voor mijn haar, en HASCI was het duurste (en dus de beste??) dus ja....dan let je niet op een paar euro's.

Over de behandeldag heb ik niets aan te merken. Het betrof een relatief klein ingreep (uiteindelijk maar 900 grafts) en was in 6-7 uurtjes al weer klaar. Ik heb zelfs nog een restitutie gekregen, aangezien ik had betaald voor 1000 grafts. Herstel daarna was prima.

De resultaten zijn mij erg tegen gevallen. De grafts zijn geplaatst in een klein ontvangstgebied (inhammetjes) en de verwachtingen dus hoog gespannen. Bij vergelijking van beelden van voor de behandelingen en na de behandeling is nauwelijks verbetering zichtbaar. Als er al nieuw haar gegroeid was dan was de dichtheid onvoldoende..Ik was nog even ontevreden over mijn haar als voor de behandeling...

Ik heb toen niet lang getwijfeld om voor een nieuwe behandeling te kiezen, ditmaal bij Dr. De Reys, circa 2 jaar later en ditmaal voor 800 grafts. Bij het kaalscheren van het donorgebied ben ik toen best wel geschrokken. Veel witte plekken over een zeer groot oppervlak op mijn achterhoofd. Helaas heeft De Reys toen moeten vaststellen dat het gebied op mijn achterhoofd niet meer geschikt was als donorgebied, en dat voor een behandeling van 900 grafts. DE reden voor mij om voor HASCI te kiezen was het herstel van het donorgebied. Helaas is het tegenovergestelde bereikt, de Reys en zijn assistente gaven aan dit maar weinig aan te treffen (en al helemaal niet bij kleine behandelingen).

We hebben toen gekozen om het gebied aan de zijkant boven mijn oren de kiezen als donorgebied. Het was een wat langere behandelingen maar mijn ervaringen bij De Reys waren super. Het resultaat was fantastisch en sindsdien zeer tevreden met mijn haar. De kosten bij de Reys waren ook nog eens stukken lager, ik heb omgerekend naar grafts precies de helft betaald.

Laatst gewijzigd door Klaas26; 24 december 2017 om 12:02
Klaas26 is offline   Met citaat reageren