Discussie: Knoflook
Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2012, 08:09   #11
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troetelbeer Bekijk bericht
Inderdaad, baat het niet dan schaadt het niet. Ik was gisteren naar de huisarts geweest en vandaag had ik de bloeduitslag. Hij zei dat hij bijna van zijn stoel vile door de lage vit D in mijn bloed. Deze was dus echt superlaag!Nu moet ik extra vit d slikken en na 1 maand moet ik weer opcontrole.

Ben benieuwd. Heb nu wel het gevoel dat ik er misschien wat aan kan doen. Te weinig zon zou mee kunnen spelen zei hij. Ik kom inderdaad ook zeer weinig buiten. Mensen met Mediterrane komaf, zoals ik, zouden meer zonlicht nodig hebben dan gemiddeld.

DUs ik hoop dat het weer snel aan groeit!
Doen!!! Ik neem al 2 jaar 2000iu vit D per dag en ben sinds bijna 2 jaar van mijn probleem verlost. Ik heb er nog een topic over geopend in dit forum. En je moet de dokters niet geloven als ze het over de hoeveelheid hebben die je moet slikken. De meesten zijn daar veel te conservatief in en schrijven te lage dosisen voor. De laatste jaren zijn er veel nieuwe wetenschappelijke studies gedaan ivm vit D. Ik heb mijn bloed laten nemen toen ik al 2000 iu vit D per dag nam (in het begin nam ik zelfs 5000iu per dag) en had toen een zeer goede waarde.
skydirk is offline   Met citaat reageren