Discussie: Kalo
Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2006, 22:28   #86
Eline_V
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2006
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stupidhair
Wat hebben ze bij die winkel gezegd over het gebruik?

Zou ik wel eens willen weten.
Misschien dat dit effectiever is dan 3 keer de spray en daarna een keer de lotion.
Ik heb trouwens nog nooit van een kalo gel gehoord.
Via PM aan iemand heb ik deze vraag reeds beantwoord, dus zal ik hier het hele bericht ook even posten. Dan kan meteen iedereen het lezen.

Ik ben donkerblond en heb de Kalo gebruikt voor mijn oksels, benen en bekinilijn. Mijn benen heb ik onthaard met een Ladyshave maar dit is té pijnlijk voor de oksels en bikini-lijn, dus daar heb ik een ontharingscreme gebruikt.

In de winkel waar ik het product heb aangekocht (Vitalia in Hove bij Antwerpen) heeft men mij geadviseerd enkel de gel te gebruiken omdat de spray niet diep genoeg in de huid dringt (en je sproeit véél van het kostelijke produkt op de vloer). De gel werkt veel gemakkelijker en dringt beter en dieper in de huid.

Het beste is natuurlijk de haren te verwijderen met wortel en al, dus harsen, waxen, met ladyshave, epiléren... omdat de gel dan via de huid rechtstreeks naar het haarzakje kan doordringen en dit “doden”.

Als je de haren verwijdert met een ontharingscreme, of door te scheren, dan blijft de wortel in de huid en kan het haarzakje minder gemakkelijk bereikt worden. Het lukt ook wel hoor (ik heb het persoonlijk ervaren) maar de toepassing is anders.

Wanneer je de haren verwijdert met waxen of harsen (dus met de wortel) dan moet je best de eerste vijf dagen 2 x per dag heel weinig Kalo-crème op die plaats aanbrengen, verder hoef je niets te doen. De haren groeien dan wel terug maar veel dunner, veel lichter en langzamer. Dan doe je hetzelfde: dus harsen of waxen, terug gedurende 5 dagen 2 x per dag een weinig Kalo crème aanbrengen. De huid kan maar opnemen wat ze kan opnemen hé, teveel is verkwisting...

In mijn geval heb ik dat 3 x moeten doen voor mijn benen en die zijn nu al meer dan een jaar volledig “haar-vrij”.

Wanneer je de haren scheert of verwijdert met een ontharingscreme (Veet of zo), dan doe je best alle dagen 2 x per dag een klein beetje Kalo-gel op die plek (heb ik gedaan voor mijn oksels) De haren worden zeer snel zachter en lichter. Van zodra ze terug lang genoeg zijn, terug scheren of verwijderen met ontharingscreme en blijven verderdoen met de Kalo-gel. Op drie weken waren mijn oksels volledig haar-vrij en dat is nu 2 jaar geleden en ik heb nooit geen enkel haartje meer teruggekregen.

De bikinilijn is iets moeilijker, in die zin dat schaamhaar veel dikker is en je moet daar dus veel meer geduld hebben, maar het werkt.

Ik ben op een gegeven moment (toen ik er echt de tijd en het geduld voor kon opbrengen) begonnen met epileren (omdat ik snel een goed resultaat wou hebben) en ik draag hoog uitgesneden bikini-slips, dus scheren is echt niet mooi. Ik heb dan heel stipt 2 x per dag de Kalo aangebracht (zeer weinig aanbrengen maar best toch even wachten voor je je aankleedt zodat het product in de huid kan dringen) en vrij vlug stelde ik vast dat de haartjes, die teruggroeiden, veel dunner waren en lichter van kleur en vooral minder “stekelig” waren

Nu moet ik wel zeggen dat ik voor de bikinilijn veel meer geduld heb moeten hebben. De haren daar zitten ook veel dieper. De venusheuvel is eigenlijk een vetlaag en de haren zitten daar verschillende millimeters diep. Je moet eens proberen 1 haartje uit te trekken... je zult versteld staan hoe diep dat zit! En dat is mede één van de redenen waarom het haar daar hardnekkiger is. Maar na enkele maanden is het gelukt hoor, nu kan ik àlle modelletjes bikini-slipjes dragen. Alles is mogelijk, echt héél leuk! Ik kan het je absoluut aanraden ook al vraagt het toch wel wat geduld.

En dan nog een tip die ik heb gekregen in Vitalia: als de tube leeg is, niet weggooien. Snij het einde eraf en met hetgeen er nog aan gel aan de binnenkant van de tube kleeft kan je nog heel wat “smeren”. Je moet het product in een hele dunne laag aanbrengen en goed uitsmeren. Als je de tube opengeknipt hebt, dan best in een gesloten pastic zakje bewaren anders droogt het uit en ben je er ook niks mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stupidhair
Ik heb trouwens nog nooit van een kalo gel gehoord.
Het zou kunnen dat wat jij lotion noemt, ik gel noem. Ik heb het in ieder geval over de tube:
Eline_V is offline   Met citaat reageren