Los bericht bekijken
Oud 5 april 2004, 07:01   #15
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lars
Ik weet niet of je ooit erfelijkheid bij biologie hebt gehad, want dan zou je moeten weten dat jij en je broer niet precies de zelfde genen hebben (of het moet zijn dat jullie een ééneigentweeling zijn, maar dan is je broer wel errug lang blijven hangen). Ik wil niet direct je conclusie verwerpen ofzo, maar je beredenering klopt iig val niet
ja, dan nog heeft het wel of niet hebben van biologie lessen hier niks mee te maken :? Wat bedoel je precies? als je niet exact dezelfde genen heb gebeuren dingen ook compleet anders? dat valt dus erg mee hoor. vaak is maar 1 gen verantwoordelijk voor eren bepaalde afwijking/zwakte en blijkt het ook dat mensen met diabetes/ hart en vaat ziekten, etc redelijk gelijk de kwalen ontwikkelen, waar wel de levensstijl een positieve of negatieve invloed daarop kan uitoefenen. Als je diabetes heb is het niet handig een kilo suiker per dag naar binnen te werken..zo is dit ook met kaalheid. als je erfelijke kaalheid heb, moet je vooral veel roken (goed voor je DHT), slecht eten etc..reken maar dat je sneller kaal wordt

ik geef trouwens aan dat zowel ik als mn broertje erfelijke kaalheid hebben, hij is 2.5 jaar jonger, hij is kaler. Dat is wel zeker toe te schrijven aan zijn levensstijl en NIET aan een verschil in genen.

ps: mensen denken hier trouwens wel heel erg zwart-wit, er is niemand die zegt dat je als je gezond leef niet kaal wordt en andersom hoor.

Laatst gewijzigd door Iemand; 5 april 2004 om 07:11
Iemand is offline   Met citaat reageren