Discussie: vitamine d3
Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2011, 09:26   #6
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
een collega van mij is verleden week bij de dokter geweest om zijn bloed te laten testen. zijn bloedondezoek wees uit dat hij een vitamine D tekort heeft. Het toeval wil dat hij ook een auto-immuunziekte heeft (bechterev). Ik weet niet of het ene met het andere verband houdt. Omdat ik toevallig vitamine D3 moest bestellen, vroeg hij mij om voor hem ook te bestellen. Hij is met die pilletjes naar de dokter geweest. Volgens zijn dokter was het geen probleem om 1000IU per dag te nemen maar moest hij de eerste maand een vele hogere dosis nemen. Zijn dokter heeft hem nu ampullen van 25.000iu voorgeschreven. Daarvan moet hij eentje per week nemen gedurende een maand. Die 1000iu zouden daarna gewoon als onderhoudsdosis moeten genomen worden. Ik heb in het begin ook tussen 2000iu en 5000iu per dag genomen. nu neem ik meestal meestal 5000iu als onderhoudsosis om de twee-drie dagen. Wat wil ik hiemee zeggen. Dat als je areata wil bestrijden je volgens mij de eerste maand zeker meer dan 1000iu per dag moet nemen. 1000iu is enkel genoeg om ervoor te zorgen dat je genoeg vitamine D binnenkrijgt.
skydirk is offline   Met citaat reageren