Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2016, 18:12   #1
chantalvereijke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2013
Berichten: 2
Shedding na 2 jaar minoxidil

Beste mensen,

Ik heb een dringende vraag.
Ik ben een vrouw van 20 jaar en sinds een maand heb ik ineens weer extreme haaruitval.
2 jaar geleden ben ik begonnen met minoxidil 2%, nadat mijn TE al 1,5 jaar aan de gang was(dus waarschijnlijk CTE).
Ik heb toen weinig meer op mijn haaruitval gelet, omdat ik toentertijd haarextensions droeg en me hierdoor minder onzeker voelde over mijn haren. Mijn haar is in die 2 jaar van minoxidilgebruik weer volledig hersteld tot het niveau van voor de TE.
Nu, twee jaar later, heb ik ineens uit het niets weer haaruitval.
Ik heb niks aan mijn behandeling veranderd.
Ik slik al 3 jaar vitamine B complex, een multivitamine, en sinds kort Omega 3 (toen de shedding begon).
Bovendien slik ik al 4 jaar de Yasmin-pil.

Toen mijn TE begon, ben ik bij de huisarts geweest en heb ik mijn bloed laten prikken op zowat alles. Het enige wat ze niet hebben gemeten is mijn ferritine-level, maar mijn HB-waarde was zeer goed.

De oorzaak van mijn TE lag bij drastisch gewichtsverlies, binnen 2 maanden tijd was ik meer dan 10 kg verloren en daardoor op ernstig ondergewicht gekomen. Daarna is mijn gewicht gelukkig weer hersteld en 3 jaar later gelukkig ook mijn haren.

In het laatste half jaar ben ik denk ik 2 kilo afgevallen, waardoor ik weer licht ondergewicht kreeg. Ik at echter gezond en redelijk veel en zat net op het randje van een gezond BMI, dus ik denk niet dat de plotselinge shedding daaraan kan liggen (?).

Nu heb ik dus sinds een maand ineens een shedding. Kan dit seizoensgebonden haaruitval zijn, of werkt de minoxidil wellicht niet meer?
Inmiddels ben ik begonnen met 5% minoxidil in de ochtend en s'avonds 2%, omdat ik hoop dat hierdoor mijn haar sneller weer aangroeit. Is dit een slimme zet?

Ik ben weer obsessief bezig met mijn haren, ik denk dat het mij veel rust geeft als ik weet waar de haaruitval vandaan komt.

De oorzaak van eerste periode van haaruitval was duidelijk (extreem ondergewicht), maar nu weet ik echt niet waar het van komt.
Ik eet nu al wat meer (vooral meer noten, zuivel, vlees, groente, etc.) en let erop dat ik niet teveel stress. Wat kan ik nog meer doen om mijn haaruitval te stoppen?

Ik wil graag weten of het normaal is om na 2 jaar minoxidil ineens weer een shedding te krijgen, dan weet ik dat ik gewoon een paar maandjes geduld moet hebben tot het over is.
Ook wil ik graag weten of jullie het een slim idee vinden dat ik minoxidil 5% ben gaan gebruiken in de ochtend.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mijn vragen zouden beantwoorden.

Groet, Chantal
chantalvereijke is offline   Met citaat reageren