Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2006, 19:13   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonn
In dat geval kan ik beide tegelijk gaan gebruiken, want dan ben ik in staat te beoordelen welk middel wel of niet werkt. ( Er rekening mee houdend dat beide elkaar kunnen versterken natuurlijk)
Als je het zuiver wil houden zou je moeten beginnen met bijvoorbeeld minoxidil. Als je na 6 maanden geen effect bemerkt kun je er mee stoppen en na een paar maanden 'rust' eens een jaar finasteride proberen. Als je dan nog niks bemerkt kun je de minoxidil daarbovenopj gebruiken en als je na weer een half jaar nog niks hebt bemerkt, dan zet je de restanten minoxidil en finasteride die je nog hebt gewoon hier te koop.

Ik weet natuurlijk niet uit welk oogpunt je dit allemaal zou willen doen. Geldbesparing of principieel om zo min mogelijk 'rommel' in je lijf te krijgen.

Als het om geld gaat; voor een jaarhoeveelheid finasteride (1/4 proscar) ben je ongeveer 110 euro kwijt en voor een jaarhoeveelheid minoxidil zo'n beetje hetzelfde. Aan rooscure ben je met zuinig gebruik misschien 30 euro per jaar kwijt. In totaal dus ongeveer 70 cent per dag. Vergelijkbaar met de kosten voor een pakje sigaretten in de week ...

Zelf ben ik begonnen met minoxidil (met zeer goed resultaat, vooral hergroei op de kruin) en na 2 jaar ben ik daarbij ook finasteride gaan slikken (nog meer hergroei, ook bij de inhammen). Maar als ik eerder al van het bestaan en de mogelijke effectiviteit van finasteride had geweten, dan zou ik meteen beide middelen hebben gebruikt. Hoe eerder je met dat soort dingen begint, hoe beter.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren