Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2020, 17:50   #5
Raaffie92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2018
Berichten: 5
Geslacht:
Update

De afgelopen maanden ben ik bij vier verschillende klinieken op consult geweest. Hierbij een samenvatting van mijn ervaringen:

1 Esteworld:
Fijn en duidelijk consult, maar toch ook wel erg commercieel. Daarbij zie ik persoonlijk de reis naar Turkije niet zitten. Ook zie ik te veel verschillen in de resultaten. Sommige zijn goed en sommige vind ik het gewoon niet waard. Qua prijs uiteraard wel meer aantrekkelijk, maar voor de behandeling van de haarlijn vind ik het risico te groot ga ik hier zeker niet op besparen. Zeker een goede mogelijkheid voor degenen die hier niet al te veel aan willen besteden, maar toch wel degelijke kwaliteit zoeken.

Advies:
2000-2400 grafts + Acell. Dichtheid is niet ter sprake gekomen.
€2400 (Incl. overnachting en lunch. excl. Vliegreis)

2 Beauclinic:
Een kort consult, maar wel eerlijk en duidelijk. Vond het consult wel vrij commercieel overkomen, daar er niet echt goed naar mijn haar situatie is gekeken (Puur met het 'blote oog'), er direct een datum werd gereserveerd en ik diezelfde al een bevestiging + aanbetaling ontving. Wel ben ik erg te spreken over de resultaten die door Beauclinic worden geleverd en nogmaals de eerlijkheid.

Advies:
1400 grafts. Dichtheid is niet ter sprake gekomen.
€4300

3 Kliniek Veldhoven:
Een zeer professionele kliniek waarbij de situatie heel nauwkeurig is bekeken en besproken. Na de presentatie is mijn toekomstige situatie besproken en is er met een meetlint bekeken hoe groot de inhammen zijn en op basis hiervan zijn het mogelijk aantal grafts besproken. Hierbij kon ik gezien mijn 'goede' haarstructuur kiezen uit 35cm2, 45cm2 of 55cm2, waarbij 35cm2 werd afgeraden i.v.m. contrast. Bij Veldhoven kreeg ik in ieder geval het gevoel dat ze mij willen helpen i.p.v. snel de agenda vol te willen plannen. Ook heb ik een arts gesproken die even binnen kwam vallen. Ook over de resultaten van Veldhoven ben ik erg te spreken.

Advies:
1700 grafts. Dichtheid 55cm2.
€4900

4 Eberson:
Wat mij betreft het meest prettige consult. Pluspunt is dat het consult met dr. Eberson himself was en dat ik een aantal mensen uit zijn team heb ontmoet en gesproken. Een arts + team met enorm veel ervaring. De huidige en toekomstige situatie zijn in kaart gebracht door middel van diverse metingen en ook hierbij kreeg ik het gevoel dat ze mij echt willen helpen. Enkel het advies vond ik vreemd, daar dit compleet uit verhouding ligt met mijn andere adviezen. Toen ik hier om vroeg vertelde Dr. Eberson mij dat dit een prima aantal is en dat hij door middel van het juist plaatsen van de grafts (interlock en aantal haren per graft) een goed dekkend resultaat kan behalen. Wellicht toch het verschil tussen een consultant en een ervaren arts?

Advies:
1000 grafts. Dichtheid 45cm2
€3800



Voor mij persoonlijk duidelijk: Veldhoven of Eberson.
Toch zit het verschil in het aantal grafts die bij Eberson en Veldhoven zijn geadviseerd mij nog een soort van dwars. Dit omdat deze kliniek mij persoonlijk toch het beste gevoel geeft, maar ik ook niet twijfel aan de professionaliteit en deskundigheid van Veldhoven. Voor uitsluiting ga ik eind van het jaar nog eens langs bij Eberson, waarna ik waarschijnlijk direct een afspraak inplan.


Ik hoop dat mijn zoektocht tot nu toe wat meer inzicht geeft aan nieuwe en-/of zoekende leden. Wat ik vooral uit eigen ervaring mee wil geven; Laat je niet misleiden door de minder goede (of zelfs slechte) klinieken die vooral inzetten op marketing en neem de tijd om goed te oriënteren voordat je een keuze maakt waar je achteraf spijt van krijgt/kan krijgen. Laat vooral de 'wanhoop' niet de snelheid van je keuze beheersen. De verschillende bezoeken hebben mij in ieder geval enorm veel nieuwe inzichten gegeven.

Ik houd jullie verder op de hoogte en mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag. Ook extra advies is altijd welkom!

Grt. Raaffie

Laatst gewijzigd door Raaffie92; 3 oktober 2020 om 18:01
Raaffie92 is offline   Met citaat reageren