Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2018, 13:14   #85
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneke100 Bekijk bericht
Hoi, misschien kan hier iemand mij adviseren. In het kort: na maandenlange hevige haaruitval en uitgedroogd haar door de airco lijkt de haaruitval nu te zijn gestopt. De laatste week waste ik op aanraden van de kapster alleen met babyshampoo om mijn hoofdhuid weer in balans te krijgen. Ik heb een tijd een jeukende hoofdhuid gehad maar dat is wellicht van de droogte geweest, een lichte schilfering maar niet echt heel erg. Mijn overgebleven haar is echter volledig naar de maan. Ik heb dit zelf al trachten te verbeteren door eens in de week een masker en leave in condtioner om de klitten eruit te halen na het wassen met als gevolg dat ik een build up had. Dit alles is er weer uit en vandaar de babyshampoo nu alleen. Dit moet ik enkele weken volhouden maar mijn haar wordt droger en droger en nu ook statisch. Ik zoek nu een shampoo die mijn vettige hoofdhuid bestrijdt maar mijn dorre haar ook voedt, voor zover mogelijk want kapot is kapot helaas. Maar hoe verzorg ik het het beste. Het moet vrij zijn van parabenen etc . Iemand een goed advies?

In plaats van shampoo kun je een tijdje zachte zeep proberen. Vroeger heette dat ook wel: groene zeep. Het wordt gebruik voor allerlei schoonmaakwerkzaamheden in huis.


Je kunt ook een korter kapsel overwegen, eventueel soms in combinatie met een pet, hoed of muts, zodat anderen minder haar zien.


Je problemen kunnen eventueel mede het gevolg zijn van psychische problemen.
theo sluis is offline   Met citaat reageren