Discussie: Van fina naar duta
Los bericht bekijken
Oud 14 september 2005, 15:10   #172
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ja je kan het ook omdraaien inderdaad, maar ik probeer nu juist uit te leggen dat dat onverstandig is omdat duta een gevaarlijker en onbekender product is. Bovendien remt duta dus onnodig heel veel 5AR type 1. Dat zijn teveel opofferingen voor een middel waarvan je niet eens zeker weet of het wel beter werkt.

Duta neemt de taken niet meteen over bij een switch, maar fina blijft nog een paar weken nawerken en tegen de tijd dat dat helemaal is uitgewerkt is duta op volle kracht bezig. Het blijft dus overbodig om het een tijdje te laten overlappen bij een overstap denk ik.
Ik bedoelde er dus meer mee dat door een misschien toch andere manier van werking, je met duta weer van scratch moet beginnen ipv een "overname". Verder vind ik het wel meevallen met de veiligheid omtrend dutasteride. Het product wordt neem ik aan frequent voorgeschreven voor de prostaat(aangezien het daar voor ontwikkeld is) en nu 3,5 jaar later zijn er nog geen spookverhalen op het internet te vinden over het medicijn en te horen. 3,5 jaar na de introducering van Propecia zaten we toch ook niet te knarsetanden? Het lijkt me ook dat een medicijn voor de prostaat vaker is voorgeschreven dan een middel tegen haaruitval hier in Nederland. De meeste mensen weten niet eens dat er wat tegen te doen valt. Je hoort er niet over(omdat je haarverlies ziet als een onstopbaar iets), je leest er niet over, alleen door het internet kom je achter het bestaan van het medicijn propecia/proscar. Gevaarlijk vind ik een te groot woord, dat vind ik meer passen bij Elidel en Protopic.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren